Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 23 april 2007

DAS KAPITAL

Av Bengt - 23 april 2007 11:37

Oj.Oj, Oj---Vad folk har tvärsäkra meningar om förhållanden de inte har tagit det ringaste del av!

I dag i ”Ring P1” var det en som ondgjorde sig angående journalister i ”uppdrag granskning” men ändå såg hon aldrig på ett sådant program!??

Jag minns hur de religiösa gormade och skrek av fasa mot Ragnar Myckle ang. hans bok”Den röda rubinen” utan att ha öppnat boken och läst något i den.

 Hur diskuteras och fördöms inte Karl Marks verk och påpekas hur fel m.m han hade och fortfarande har. Hur många av alla dessa med sina uttalade åsikter har läst ett enda stycke I "Das kapital "? Vist är den jobbig och man måste verkligen tänka. Men den är värd att begrunda.

Efter det kan man mycket väl ha åsikter om det är fel eller rätt vad han har framfört!

Så var det lilla  järnet smitt!
 
 
Trolltyg och Änglaströssel

Trolltyg och Änglaströssel

23 april 2007 14:04

Det är ju oftast våra åsikter går isär när det gäller stora samhällsfrågor antingen det är religion eller politik... men här håller jag med smeden, givetvis bör man inte yttra sej alltför mycket om sånt man inte själv inte tagit del av. Sen kan man ju välja om man vill ta del av det eller inte.

Fördomen är en enkelriktad gata - med stoppförbud för förståndet.

http://mrlns.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

23 april 2007 15:28

Håller med, man ska ha lite kunskap, innan man uttalar sej,
speciellt om man ska göra det offentligt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Nette

Nette

24 april 2007 09:01

Är tyst jag *L*.
Brukar i alla fall inte ha åsikter om det jag inte sett eller läst, tack o lov.

Men tittat in in alla fall och önskar en fin dag.

http://www-av-eriksson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards