Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 10 maj 2007

HANNELES KOMMENTAR!

Av Bengt - 10 maj 2007 12:24

En kommentar som kompletterar min "Uppfostran" rörande trevliga ungdomar etc.

Men det går inte att smida hur stora järn som helst. Till trevliga ungdomar behöver jag

ett eget stort järn.

Men det är ju också så här:

Det har gått en trevlig kille genom ströget. Men det kan jag inte se eller veta för han har

inte lämnat några spår efter sig. Han slängde nämligen sitt skräp i papperskorgen.

Men jag ser tydligt att det gått en annan person samma väg för det är kraftiga spår efter den.

Det ligger tomma ölburkar och ostbågspapper m.m både här och där!

Att det varit människor i parken kan jag tydligt se. Men pappan som tog med sig hem

engångsgrillen kan jag ju inte veta något om, det syns inget efter honom!

Det står några ungdomar och pratar om ditt och datt men på avstånd kan jag inte höra något. Lite längre bort vid lekplatsen hör jag tydligt ett svärande med kvädesord från ett annat gäng med vrålande mopeder.

Sen tänker jag att de föräldrar det egentligen handlade om i mitt "uppfostran" kommer

säkert inte att höra av sig i min smedja utan kommer att lysa med sin frånvaro!

Nu lämnar jag ämnet "uppfostran" och låter andra ta över det med kommentarer här!

 
 
Bengt

Bengt

10 maj 2007 17:39

Glömde att säga:
Det sitter en trevlig och artig pojke på bussen som fullsatt och är i färd med att resa sig för en äldre dam. men där sitter några andra killar med fötterna uppe på sätet. Men när han hör skrattet från de andra och deras kommentarer, sätter han sig ner igen med räddsla för vad han kan råka ut för!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

10 maj 2007 22:04

Jag ser så mycket skräp efter vuxna; pappor som lämna blöjor efter sej!! Ölburkar, cikarettpaket, allt. Vrålande mopeder är inte farliga, är säker på att Bengt också haft något liknande åk :)
Sett så många fina ungdomar som ger plats åt äldre och hjälper ramlande tanter och andra.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
heidi

heidi

10 maj 2007 22:38

Hei. Javist er visdomsord trevliga. Tycker det er mysigt med några nya ord varje dag. Några av dom er ju jættebra.

Annars har jag ett veldig bra syn på ungdomar. Jobbade med ungdom en liten periode och det var det roligaste jag någonsinne har jobbat med. Dom er otrrolige egentlig. Pratar man med dom blir dom jætteglad, många fattar faktisk goda relasjoner med vuxna.

http://julie-k.blogspot.com

 
Bengt

Bengt

10 maj 2007 23:40

Sa jag skulle sluta med uppfostran men jag är tvungen att gå in en gång till efter de sista kommentarerna.
Det är de vuxna som jag talat om och ställt frågan hur de uppväxande ska bli. Jag har träffat oerhört många underbara ungdomar och
har en lång ungdomsledarutbildning. De fina pojkar och flickor är ju som tur är i väldigt stor majoritet! Men det är ändå nödvändigt att påpeka hur många bär sig åt i dag. Inte fanns det sådana upplopp av fotbollshulliganer som i dag, även om busar alltid har funnits. Gångarna utanför mitt fönster är för gående. Där sitter många fina
ungdomar på bänkarna som jag ofta ofta snackar med. Men rätt som det är så kommer den ene trimmade mopeden efter den andra så fort moppen går sixande mellan småbarn och barnvagnar. DEt var inte många ungar på min tid som vågade cykla mellan folk där det var förbjudet, det kan jag försäkra!
Men nu lovar jag at hålla tyst om detta ifortsättninge till jag får för mig att smida något om alla de fina ungdomarna vi har i dag!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

11 maj 2007 10:23

Fotbollshulliganer är vuxna kriminella, blanda inte ihop..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
HeiGrim

HeiGrim

11 maj 2007 18:56

Det er ikke like lett å være barn eller ungdom i dagens samfunn....voksenverdenen er blitt for mye EGO....men ikke hos alle!!! Mange tar for lett på foreldrerollen.....!? En liten helgehilsen til deg fra kalde nord-norge!!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
Hannele

Hannele

11 maj 2007 20:18

Fröer var det, alltid bra att samla frön av växter man är intresserad av och vill behålla. Senapsblad 'Red Giant' smakar pepparrot, finns på COOP. Runåbergs har lite udda fröer: http://www.runabergsfroer.se/


http://hannelesparadis.blogspot.com/search?q=chris

 
stina

stina

11 maj 2007 22:54

Tack Bengt, för att man kan komma in här och läsa dina intressanta inlägg!
Faktiskt en höjdpunkt varje gång!:-)
Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards