Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 20 juni 2007

ETT GOSSEBARN FÖDS!

Av Bengt - 20 juni 2007 11:59


Här börjar min livshistoria av ett "Brokigt liv."

Redan vid min födelse började mitt liv med trubbel att jag skulle  inte vara jag,jag skulle vara någon annan och flicka!
Fastän min mor hade önskat sig ett litet flickebarn vid denna förlossning så protesterade hon villt när flickebarnet lades i hennes famn! Detta hände en februarinatt. 

Det vaar en natt då den där Adolf i tysklan blev en stor och aktad herra gillad av många Svenkar och därefter ställde till ett andra världskrig!

 Denna natt hade det föds flera flickebarn på BB i Helsingborg men bara ett enda gossebarn. När det var dags för mammorna att ge sitt barn mjölk, lades ett flickebarn i vid min moders bröst. Men mor min vägrade at ta det till sig! Trotts min mors önskan att det skulle vara en flicka hon avlat godtog hon inte någon av den nattens födda flickebarn.

 Hon ville promp ha det lilla gossebarnet.

Detta  var ju helt naturligt för hon viste ju att det var ett gossebarn hon hade sett naveln klippas av på och lagts vid hennes barm efter gossebarnet föds!
Så det lilla gossebarnet som var jag kom så till min mors välfyllda  bröst med den goda mjölk som jag måste ha sugit i mig med välbehag.
Nog har jag haft mycket tur i mitt brokiga liv, men här kan man verkligen tala om tur!
Tur att det bara blev fött en enda pojke bland alla flickorna. Hade min mor nu enligt sin önskan framfött en ett flickebarn så hade jag med all säkerhet varit en bortbyting !
Det hände faktiskt då och då på den tiden att spädbarnen kunde bli förväxlade och mamman kom hem med någon annans barn.

Det sägs att en far kan aldrig vara 100 procentig på att han är far till sitt barn utan det är bara en mamma som kan vara det. Men det  stämmer inte!
En mor är inte alltid mor till sitt barn som historien här ger belägg för.
Hade det nu inte varit det lilla gossebarnet min mor tog med sig hem från BB, så skulle allt jag berättar inte ha hänt! Mina berättelser här skulle då vara helt annorlunda! Kan ni tänka er hur tur eller otur och öde kan te sig för en människas framtid och händelser?
Min mor hade åtta år tidigare fött ett annat gossebarn som då blev min äldre broder. Mitt enda syskon. Jag skulle även  haft en fyra år äldre syster, men hon föddes inte till denna världen. Det blev den gången ett missfall!
Det där med att mor önskade sig en flicka och aldrig fick det är nog orsaken till att mycket i mitt liv blev som det blev!

Fortsättning följer! Hemkommen från BB.



 
 
Erika

Erika

20 juni 2007 19:49

Vilken tur i allt detta som utspelades den gången du föddes. Hade det fötts fler pojkar hade du varit en liten bortbyting. Förr hände det att barn förväxlades.

Så du ska har semester från Smedjan. Kan nog behövas.

Kram/E

http://ericha.bloggagratis.se

 
stina

stina

20 juni 2007 19:56

Ja, då har man nåt att se fram emot att få läsa då...
Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
kurrelina

kurrelina

21 juni 2007 09:18

Jaha, då får man inte läsa din blogg på hela sommaren, hur ska man stå ut *L*
En Golf manhattan har jag och en gammal Cresent cykel....svar från min blogg
Ha det nu superfint och jag önskar dig en fin midsommar.
kramis

http://www.av-eriksson.se

 
Trolltyget

Trolltyget

21 juni 2007 14:24

Du kunde ju passat på och skrivit Gosebarn... och sen skyllt på tryckfelsnisse.

Vad menar du "Hu kommer du med i slutet pà mitt smideri idag!"

Sen är det ju tur att saker blev som dom blev... annars hade ju du varit min mamma... eller.. nä... vet inte... men bra blev det ju till slut... eller?

http://mrlns.blogspot.com

 
Smeden -Faur!

Smeden -Faur!

21 juni 2007 14:33

Kära Trolltyg! Eftersom du gett en snörvlande kommentar efter dennna så måste du ju nu veta vad jag menade!
Kraaaaaaaaaaaam!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

21 juni 2007 15:21

Hoppas att mina barn för egna val här i livet och inte kommer med beskyllningar om att allting blev fel bara för att de föddes med fel kön :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

21 juni 2007 16:19

Bäste Hannele! Jag förstår inte din kommentar!Beskyllningar om att allt blev fel? Föddes med fel kön?
Det är ingen som beskyllt någon för något!
Det kommer att visa sig tvärt om vad smidet kommer att göra gällande. Man kan inte födas med fel kön! Jag och min dotter är födda med rätt kön i alla fall!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

25 juni 2007 23:20

"Det där med att mor önskade sig en flicka och aldrig fick det är nog orsaken till att mycket i mitt liv blev som det blev!"

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

25 juni 2007 23:24

När jag fortsätter efter sommaruppehållet med min barn och ungdom.Då får du förklaringen Hannele. Du kan inte ana vad jag menade med det, men jag vet att du tror alldeles fel!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

26 juni 2007 19:29

Nej, kan inte ana att fortsättning följet heller..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan nickar

Filifjonkan nickar

23 juli 2007 16:41

ojoj det kunde alltså blivit en bortbyting av dig inte illa tur att du var enda gossebarnet den natten verkligen.och vad jag förstår så blev det karl av dig med!

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards