Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

LYSSNAT PÅ EN SOMMARPRATARE!

Av Bengt - 10 augusti 2007 16:52


Har nu fått lite svar på tidigare smiden.


Sommarprataren Peter Rost gav en hel del svar på vad jag tidigare frågat och sagt.

I mina första smiden ställde jag frågan den 24 mars” Vem har stulit Sverige”, den 25 mars följt av ”Ang. vem har  Stulit Sverige” .  Sen har jag fullföljt detta 2 juni med ” Höger -Vänster” och 27 juni med ” i dag politik”.


Ni som inte lyssnade på honom rekommenderar jag att lyssna på honom. Om ni inte är politiskt intresserade så är han ändå värd att lyssna på! Han pratade måndagen den 30/7. Han berättar trevliga förhållanden ex. om hur det är att köra bil i USA. Dessutom har han skrivit två böcker som jag tänker införskaffa. Den ene heter ”Sjuka pengar” som finns på svenska. Den andra ”Vargflocken” som snart kommer även på svenska.
Denna Rost har varit chef för ett stort farmacevtföretag i USA. Så det är en man som har insyn och vet vad han talar om! Gå in på www.sr.se/p1/sommar så kan ni lyssna på honom.
Sen måste jag även ta upp det förhållandet att vid
en trafikskadat barn så får barnet till en akademisk utbildad högre ersättning än ett barn till en vanlig arbetare. SÅ ÄR DET MED ATT ALLA  HAR SAMMA MÄNNISKOVÄRDE!
Att det kan tillåtas och inte görs något åt de som själ från den som inget har och får betala kalasen för de rika. Det för att allt för många har drömmen om att en gång få tillhöra den rika klassen!
Hej så länge, nu åker jag till Hökåsen! Kram på er alla. Ha det bra!

 
 
Filifjonkan tittar in i gulrandiga gummistövlar

Filifjonkan tittar in i gulrandiga gummistövlar

10 augusti 2007 22:02

Godkväll Smed jaha så du är på väg till Hökåsen,,skrattar finns ingen bio där jag och Sniff står här och väntar på dig ,men du är inte hemma så går vi själva och äter upp allt popcornet då. Ha det bra så ses vi framöver samt godnatt

http://filifjonkan-se

 
stina

stina

10 augusti 2007 22:34

Njut av semestern nu...

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

11 augusti 2007 10:13

Tack för tipset om radioprogrammet:) Det var mycket intresant och härlig musik spelades mellan varven. Skogsfrun tänker absolut läsa Peter Rosts böcker!

http://barasaras

 
Alma

Alma

12 augusti 2007 00:14

Tittar bara in för att säga hej och att sambon hälsar tillbaka!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Pialotta

Pialotta

12 augusti 2007 17:32

Ja nu har jag hittat honom.. hade inte en susning om den mannen, men han verkar förnuftig:-) jag har alltid p4 på här därför glömmer jag bort en hel del.. tanken var förut att lyssna på sommarpratarna, då det var en hel del intressanta talare..
Skön resa då:-)

http://kafferasten.blogg.se

 
heidi

heidi

12 augusti 2007 21:06

Ha det så fint på Høkåsen. Hoppas du får en fin tid der, det har nog varit tunga stunder nu i det sista. Kram från Norge : )

http://julie-k.blogspot.com

 
HeiGrim

HeiGrim

15 augusti 2007 21:37

Hei og hopp nå er jeg her men du er på ferie, titter innom når du kommer hjem igjen! Kos deg!

http://heigrim.sprayblogg.no

 
Ingen bild

Alma

26 augusti 2007 20:16

Vill bara hälsa att jag tänker på dig och förstår att du är sorgsen över din förlust.
Styrkekram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards