Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

INGET SVAR FRÅN YNKRYGGEN!

Av Bengt - 29 augusti 2007 12:56


Jag skrev i mitt näst senaste smide om ett möte med en riktig ynkrygg.
En jag har skrivit om den 22 maj. och sänt det där brevet till som finns i smidet 22 maj. En ynkrygg som dessutom

och sorligt nog har samma förnamn som jag!
Nu vill jag fråga er bloggvänner och andra som besöker min smedja:
Om ni så här offentligt som i min smedja skulle bli omtalade att ha begått
ett brott som stadgar ända upp till 10 års fängelse! Om det dessutom skulle
vara ett osant påstående. Skulle ni då kunna låta bli att antingen göra en
polisanmälan eller låta en advokat stämma mig för förtal?
KNAPPAST!
Det är vad denna ynkrygg kan avhålla sig ifrån och därmed låta min beskyllning stå för att vara sant.

Är det dessutom ändå inte så när man låter det stå som sanning likväl är en sann beskyllning? För det finns väl inte någon med sina sinnes fulla bruk i vårt avlånga land,  som skulle låta det stå som sanning om det inte var det!
OK och DÄRMED att inte göra det HAR HAN  ERKÄNT SITT BROTT!

Likväl är han en sådan uslig kruka att han inte kan be om förlåtelse för vad han orsakat med ett sådant brott. Han skulle blivit förlåten av mig! Jag kan förlåta rätt mkt och ingen har gjort mig värre saker än att jag kan förlåta den som ärligt ber om det!
Jo, jo ryktet sprider sig runt Hökåsen , Dannike och Borås om min smedja.
Då jag inte tror att ynkryggen har någon dator så sänder jag även detta till honom!
Är det inte rätt att göra det ? Han får ju aldrig bli fri från detta förrän han försökt rätta upp ryggraden och gör antingen det ena eller andra och inte gör som strutsen.
Nu fick Trolltyget vara med och se hur han stack iväg som en skamsen hund med svansen mellan benen efter att jag ånyo inför vittne talat om vad han gjort och vilken feg stackare han är. Ja vilken syn, det var något jag tycker är synd att ni inte kunde få se!
Så mkt är det med hans mod! Men det gick ann en gång att ha ett sådant mod att begå en grov mened på grund av rädsla för och beroende av en mentalt sjuk bonde!
En sådan rädsla och feghet att han även med det sviker trevliga vänner han hade fått.
T.o.m så att ett över 30 årigt bästis vänskap tar slut som hans fru hade! 
En riktig bandit som öppet visar vem han är har jag mer överseende med, än en sådan här ynkrygg!
Får se nu vad som händer efter hans kännedom av detta smide. Ska han månne kravla sig upp ur dyn där han ligger och sprattlar?

 
 
Hannele

Hannele

29 augusti 2007 16:11

Jag sysslar inte med att polisanmäla eller kontakta advokater.. de har betydligt viktigare saker att syssla med. Man får inte ta allt så personligt som sker här i livet utan lägga energin på bättre saker.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

29 augusti 2007 19:40

Den mänskliga naturen är full av överraskningar, inte alltid av den trevliga sorten. Bäst för den inre friden att passera dessa så obemärkt som möjligt och dra in tentaklerna om man inte är ett stridbart lejon med väl vässade klor;)

http://barasaras

 
Smeden

Smeden

29 augusti 2007 19:48

Bästa skogsfru! Nog har det väl märkts av min historismidning att jag är ett stridbart lejon! Hela mitt liv har varit en kamp mot orättvisor och dumma människor m.m.

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Pialotta

Pialotta

29 augusti 2007 20:58

Det där lägger jag inte mig i det är något du själv får du själv avgöra..
Klart det är mina ord vems annars.. är det någon annans citerar jag eller skriver det.. man läser väl bladet:-)
Mailet fick jag tillskickat mej som jag skrev.
Ha de fint tjingelong

http://kafferasten.blogg.se

 
stina

stina

29 augusti 2007 20:59

Hoppas verkligen att det där reds ut på bästa sätt.
Tänk vad skönt med ett lugnt liv. / Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

2 september 2007 23:04

Jag har inte lusläst allt som handlar om detta inlägg. Men om detta drabbat mig hade jag inte vänt andra kinden till . Jag tar inte skit från skitstövlar, jag sätter de jä----na på plats. Kosta vad det kosta vill. Men gör det som känns bäst för dig själv. Vi är alla så olika, så några råd vill jag inte ge. Men en kram och lycka till kan du få.

http://ekoxenskennel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards