Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg under augusti 2007

Av Bengt - 8 augusti 2007 16:05


Tänkte skulle ge mig på att smida något i dag.
Vad skulle det då kunna bli?

Varför då inte hur det här bloggandet kan komma in i huvudet på en så man till och med drömmer om dem som är bakom bloggandet.

Således var det en sådan dröm i natt. Vem bloggaren var är dock för er min hemlighet!
Efter jag somnat i natt var DU (en bloggare) väldigt besvärlig.  Varså god här är drömmen som i skrift blir mycket kortare än som det var i drömmen.

Vi hade kommit till Helsingborg och jag skulle visa dig runt i denna vackra stad där jag föddes.
Vid Hälsovägen  finns Sofiakällan intill Öresundsparken kommer vatten från en källa
som inte finns någon annanstans i världen.  Det kommer vatten som är salt på ett spec sätt.
 En massa folk var där och drack och fyllde på i flasker för att ta med sig.Det sägs att det ska vara mycket nyttigt vatten. Besökare från USA har tagit med sig hem på flaskor. Men du vägrade att smaka på vattnet och vi bråkadeför att du vägrade att smaka det allra minsta på det och alla runt om tyckte du var dum som inte ville
smaka sen blev drömmen så tyvärr rörig och osammanhängande och jag mins inte mycket mer av den.
En Dag ska jag berätta om Skåne och  städerna där. Drömmen gav mig inspiration att nämna några ord om Helsingborg som det finns så mycket att berätta om.
Hoppas smidet var till belåtenhet. Men det var vad jag hade att smida idag.

Av Bengt - 6 augusti 2007 11:37


Dessa två vackra dikter av Inger Maryissa tycker jag passar
just i dag, när jag försöker återkomma.
Orden får tala för sig självt som är så träffande för mina tankar just idag!
Dikterna utgör ord och mening så som mina tankar är. 
Synd att någon annan måste yppa mitt inre sinne men får ändå  tacka Inger att hon har kunnat göra det med dessa dikter! Annars hade det ju ej blivit sagt.
Kära bloggvänner njut av orden som jag vill ge idag! Tack alla som försökt hjälpa mig i min stora sorg med era kommentarer.

                        Smeden Bengt

Av Bengt - 2 augusti 2007 12:05


Vill barta säga!

 

Min trofasta vän somnade in för gott i går kl 16. 00.

Det känns så svårt i dag. Blir inte något annat smidet i dag

eller besök hos andra bloggare!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards