Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 3 september 2007

HELGENS TANKAR.

Av Bengt - 3 september 2007 15:09


Denna blogg heter ju Bengt-Alfreds TANKESMEDJA där jag smider mina egna helt personlig tankar. Kanske inte så välformulerade och enastående som andra bloggar men de är ärliga och uppriktiga.
Ibland kanske rakt uppåt väggarna och dumma. Men det är mina tankar och meningar.
Tankar som jag står för. Jag är jag! Min smedja är också till för att skriva min egen levnadshistoria. Ändamålet med det är väl lätt att förstå.
Sen får andra tycka om vad jag smider eller inte och ha sin egen mening om det eller rent av tycka smedjan är helt ointressant och ej värd att kommentera i.
Det betyder inte att jag struntar i om det finns intresse och om jag får kommentarer eller ej!  För vist vill jag smedjan ska intressera och vist vill jag ha kommentarer.
 Så till helgens tankar:
För  att få behålla intresse och få kommentarer hos andra bloggare måste man då hålla på och gulla med ideliga samma kommentarer som när man spelar samma enda grammofonskiva varje dag.

Tyvärr kommenteras det allt för ofta i bloggar som inte alls har med ett allvarligt och fint innehåll att göra!
Även om jag inte alltid lyckas så när jag går in och gör en kommentar vill jag den ska ha en mening och äkthet. Men framför allt därav ska kunna synas vara från just mig även om jag gjorde den anonymt. Detta sagt även om jag också skämtar mycket.
Vill här säga jag har funnit några bloggar som jag är speciellt förtjust i. Bloggar som  innehåller djup och mening samt variationer i sina inlägg.

 Tyvärr har jag svårt att göra mina kommentarer där. Som sagt jag vill och skriver vad jag känner och tänker och då vet jag att det är så lätt för mig att göra bort mig.

En sådan blogg har jag redan gjort det i! Kanske det är bättre då att vara helt tyst och bara säga att jag tagit del av deras blogg. Sen bara beundra, njuta och ta del av allt i deras bloggar?
Jag ställer till mig själv också frågan:
Vad säger det mig om jag skulle av samma personer dag ut och in i hundratal likadana rosande om hur fint och bra det är jag har kommit med.
Jag vill ha kommentarer! Men ärliga och uppriktiga och som säger mig något. Något jag kan ha behållning och glädje av. Gärna något lärorikt i det som jag har fel och gör fel i. Men även skämtsamma små kommentarer uppskattar jag!
Men det är ju bara det:  ”Det är så svårt att lära gamla hundar sitta!”


Det var lite om mina tankar denna helg och genom att ha smidet dem undrar jag hur många bloggarvänner jag därigenom har mist?


Kanske harjag tänkt fel denna gång, det får ni smedjebesökare själva avgöra! En annan dag kommer andra tankar!


I morgon kommer svaren på huvudbryna och godkännande av inlämnade svar!

 
 
Ingen bild

kurrelina

3 september 2007 16:16

Hallå Mr.Smeden
Jag tycker du är superduktig som skriver och berättar så intressant om dig och ditt liv, önskar jag kunde göra detsamma men just nu känns datorn inte så intressant, hoppas intresset kommer tillbaka senare i höst.
Ha det nu jättebäst och fortsätt skriva lika bra som du gjort tidigare, jag ser fram emot det.
Kramelikramis från mig och katten.

 
Ella

Ella

3 september 2007 16:56

Jag gillar din smedja och läser ofta men i likhet med dig så kan jag inte alltid kommentera för jag vill gärna lämna en kommentar som säger något inte bara "ha en bra dag". Jag vet inte vilket som är bäst, att få en kommentar som ite betyder något eller att inte få en kommentar alls. Är det från en bloggvän så gör det inget om det bara blir ett "hej, jag var här men kan inte skriva något vettigt just nu". Har jag däremot öst ur mig mitt innersta och en främmande person kommen insläntrande och skriver "jag var här, besök mig gärna" så blir jag lite stött för det visar ju att hon eller han inte läst.

Jag har förresten varit hos dig ofta men tyvärr inte kunnat kommentera för ditt spamskydd går inte att få uppläst.

Kram på dig min vän.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

3 september 2007 18:10

Ärliga och uppriktiga personer står högt i kurs hos mig, någon så vågar ryta till när det är något som är fel. Inte bara jamsar med när man har en helt annan åsikt i frågan. Alla kan inte tycka lika, men många håller med för att alla andra gör det, man vill inte sticka ut, får då tror andra att man försöker vara märkvärdig. Nej, ärlighet och uppriktighet skall vi alla sträva efter och stå för våra åsikter, men utan att såra andra (då är det bättre att tiga.) Så Bengt, fortsätt du på det sättet du skriver även om det kanske inte går hem hos alla..
Kram Ruth
Ps. Har lagt en länk till dig om det är ok !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

3 september 2007 18:11

Du behöver inte vara rädd för att jag ska skriva ngt. gulli gull till dig. Brukar försöka säga vad jag tycker. Inte alltid det faller i god jord överallt, men det man sår får man skörda. Kul att du vågar använda släggan ibland och inte bara finslår på städet. Fast en och annan kram får du banne mig stå ut med.

http://ekoxenskennel

 
stina

stina

3 september 2007 18:30

Ärlighet är första kapitlet i boken om visdom.

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

3 september 2007 19:31

Hos mig har du då inte gjort bort dig*. skogsfrun uppskattar personliga kommentarer gärna med lite udd*, men blir också glad för ett livstecken som ju betyder att någon läst. Kör du på som tidigare:)

http://barasaras

 
Trolltyget

Trolltyget

3 september 2007 21:29

Se där... du skrev vad vi båda tänkte, och inte var det farligt inte. Fina kommentarer fick du på köpet.
Och det är alltid bra att rensa luften då och då, anser dottern som för en gångs skull är helt ense med Faur

http://www.blogger.com/profile/0559689783094371809

 
Pialotta/Kaffebönan

Pialotta/Kaffebönan

3 september 2007 22:26

Uppriktighet är en självklar sak för mig om det gäller bloggkommentarer eller annat i real life. Klart man inte ska gulla med och bara hålla med i allt som skrivs.. har man andra åsikter så är det klart jag skriver det.
Nej, att niga och bocka i bloggarna bara för man ska göra sig populär är då rakt inget för mig. Är det ett inlägg som intresserar mig så kommenterar jag annars får det vara så.. eller kan man ju bara lägga en liten hälsning där, så vederbörande vet man varit inne där.
Skriva i sin egen blogg gör man som det passar en själv.. är det någon som inte gillar det man skriver så är det bara att ta sig därifrån och gå till nästa.
Ha de fint och blogga du på med att smida nya tankar:-)
Tjingeling

http://kafferasten.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

3 september 2007 23:11

Är inte helt säker på att jag följer med helt i ditt resonemang, beroende på att jag inte läst mig igenom hela din blogg ännu. Men någonstans dyker tanken upp - om man inte vågar vinner man inte heller något. Men det är viktigt att man tar, och tas på allvar. Och det finns inget som är så allvarligt som humor. Humorn måste ALLTID tas på allvar. Och det är genom att blanda humor och allvar man når fram. I alla fall till mig.

 
Hannele

Hannele

3 september 2007 23:14

Ärliga och uppriktiga är nog de flesta bloggare jag besöker, meningslösa fraser hittar jag ingenstans..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Erika

Erika

4 september 2007 14:54

Att lämna kommentarer i olika bloggar ska ske av egen fri vilja. Tycker man inte inlägget t.o.f tilltalar så lämna iallafall inte jag någon kommentar.

Att smöra för något ligger inte i min natur, varken här eller IRL.En kommentar ska också enbart syfta på det inlägget handlar om. Allt annat ovidkommande lämnas därhän. Annars blir det lätt feltolkningar.

Jag säger alltid vad jag tycker och tänker. Det gäller också på min blogg. Att börja en diskussion då vissa saker går isär, är inget jag befattar mig med! Sådant finns det forum till.

Ha en fortsatt bra Tisdag.

http://ericha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards