Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Tjejer och Kviiinor!!!

Av Bengt - 6 september 2007 11:00


Denna fråga med en undran har nog funnits utan att någon ställt den.

Alltså frågan varför mina bloggvänner bara är kvinnor.

Ska här försöka svara på det utan att någon frågat!

Huruvida svaret blir begripligt vet jag inte.

Hela svaret kan inte ges och med förrän jag smidet färdigt hela min levnadshistoria.

Men här ska jag ge en del av svaret.

Det var min dotter ”trolltyget” som ville jag skulle göra en blogg. En blogg jag skulle

använda för att skriva min livshistoria och få uttrycka vad jag tycker och tänker.

 Så började det med att jag gick in på hennes länkar i all okunnighet om bloggar.

I hennes länkar var det ju bara kvinnor. Men jag fann dem intressanta m.m och jag fick  trevliga kommentarer  tillbaka.

Men sen kommer detta till som i sak kan vara av betydelse:

Av mina två bästa barndomskamrater var den ena en flicka. Så fick jag utbildning med bara

 tjejer och ett yrke där mina arbetskamrater var till 98 % av kvinnligt kön. Där fann jag också

min umgänges och vänskapskrets. Jag kan faktiskt också påstå att de patienter jag vårdat har till största delen varit kvinnliga. Ett liv jag trotts allt trivts med.

Så på den vägen är det och  mina bloggvänner  har således blivit kvinnor som jag ju gillar.

Måste också tillägga!

Jag träffar även män där jag får ha mitt killsnack också, ett lite råare snack och av annat slag . Så mitt liv är dock inte uteslutande kvinnor så ni bara vet!!!

Detta var dagens tankar och smide.


 
 
Ruth

Ruth

6 september 2007 13:14

God dag Smeden..
Tack för ditt besök i dag ! Roligt att få en kille med i denna dominerande kvinno hieriaki som håller ordning på oss virriga damer. Inget fel att ha kvinnliga vänner, är man en karl så står väl detta könet högt i kurs. Något större av grabbighet är väl svårt att hitta på våra sidor, men det kan du ju söka på annat håll:-) Det finns ju många killbloggar också, synd det inte är flera med i vårat gäng. Så du blir nog riktigt omhuldat i ditt harem *Ler*.
Tror nog du är omtyckt av oss flesta, men kan ju bara tala för mig själv. Hoppas du inte kliver bakåt, du är sååå välkommen på besök hos mig sååå !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kurrelina

6 september 2007 19:30

Oh herr smeden. Har du fotograferat mig. Det hade jag ingen aning om.....
Ha det gott.
Kramis

 
Pialotta

Pialotta

7 september 2007 10:39

Du smider dina tankar och visst är det så.. läser man många och ger ut sina kommentarer i kvinnliga bloggar så blir det ju så.. Själv saknar jag fler mansfolk i min gömma. De kommer in sporadiskt, men kanske beror det på mina Tankekorn och att jag inte bläddrar så mycket i manliga bloggar:-)
Visst är man "nyfniken" och tittar inom, men jag har märkt att de allra flesta hanbloggar är av den karaktären som jag inte gillar.. "glimten i ögat" är min passion. Själv blandar jag mi blogg.. tar och ger ur min godispåse beroende på tankekorn för dagen..
Kanske dagens bloggblad passar dig bättre på Kafferasten:-)
Så du jobbar inom vården .. vilket område då om jag får fråga?
Jag har själv jobbat med patienter inom vårdyrket i många år. På kvinnokliniken med nästan bara kvinnor.. så är livet på en pinne.
Ha de fint i solen och smidet:-)

http://kafferasten.blogg.se

 
Marianne

Marianne

7 september 2007 11:15

Det finns en hel del män som bloggar. Jag tror du helt enkelt har halkat in bland damerna. Själv har jag för det mesta haft manliga arbetskamrater och på så sätt fått mycket manliga vänner. Sen har mitt djurintresse gett mig många kvinnliga vänner. Det bästa med intresset för djur är att man får både unga och äldre personer som vänner. Hoppas du står ut med oss kärringar/damer/kvinnor mm. och fortsätter med dina smiden. Du får en kram av mig med idag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

7 september 2007 15:03

Det är väl bra med lite mix. Typiskt annars för manliga bloggare är att de ofta är specialinriktade på politik eller sport. Skogsfrun länkar till 3 herrar som alla är omväxlande och roliga. Apropå råttsnack så kan vi möss också råa oss ;)

http://barasaras

 
Hannele

Hannele

11 september 2007 16:41

Killsnack är väl inte råare snack...

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards