Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 15 november 2007

VÄTTERNÄS.

Av Bengt - 15 november 2007 11:45



Får en kompis!


Nästa dag lade jag om knäet på nytt. Därefter linkade jag ner till Vätterns strand som låg några hundratal meter från stationen.

Det var tidigt på morgonen. Där gick jag och njöt på stranden och såg ut över den stora sjön Vättern. Den andra i storlek i Sverige bara Vänern som är större. Njöt så jag nästan kunde glömma smärtan i knäet.

Medan jag strövade omkring så dök det plötsligt upp en kille i min ålder. Vi hejade glatt på varandra. Han undrade vem jag var och jag vem han var och så var snacket i gång. Leka gick gick ju inte för mitt onda knä skull. Men vi trivdes i alla fall tillsammans. Kastade smörgås på Vätterns vatten Jag ville bada men det gick ju inte för knäet Å andra sidan Vätterns vatten är  mycket , mycket kallt . Det är också en välgigt farlig sjö. Den kan ligga alldeles spegelblank för att i nästa minut bli en kokande gryta med stora farliga vågor. Jag berättade att jag cyklat från Helsingborg och hur långt det är dit och att jag nu bodde på bensinstationen.

Han bodde inte så långt därifrån det var helt vid sidan om stranden. Det hette Vätternäs och den delen bestod av små trähus som liknade gamla statarlängor.

Han ville jag skulle följa med honom hem. Hans hem var i ett av dessa småhus. Jo det kunde väl vara kul att följa med honom hem, så vi begav oss således hem till honom!

Numera finns inte dessa hus mer.Alla husen är rivna som då fans i Vätternäs! Vad det gäller BP stationen, så var det inte så många år sen jag såg att den fanns kvar och gör det kanske än i dag. Men den går i alla fall inte att se från motorvägen!



Fortsättning följer Klicka här!



Ha det bra till nästa gång ni tittar in i smedjan! Får se vad jag kan komma med inför helgen!

Kram alla bloggvänner!

 
 
Ruth

Ruth

15 november 2007 15:06

Bra att du inte fortsatte denna dag, var nog bra för ditt knä med lite vila. Att träffa en ny kompis var roligt. Vilka äventyr väntar oss läsare i "resans" nästa avsnitt ??
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Skogsfrun

Skogsfrun

15 november 2007 17:24

Vättersnäs är fortfarande ett bostadsområde i Jönköpings kommun, men antagligen inte så idylliskt som när du var där. Skogsfrun känner igen sig på Huskvarnabilden, (har ju bott på Visingsö.) Hur gick det nu sen med knä och tramp...?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

15 november 2007 21:49

Hej jag tycker inte att jag misshandlar min kropp, men tack ändå för omtanken. Hoppas att du får en trevlig helg, som väntar dig.
Ha det gött.

 
Marianne

Marianne

15 november 2007 23:42

Då blev det ingen fortsättning på färden idag. Men det verkar som om du skaffat en ny bekant. Då återkommer jag i morgon för att se vad helgsmidet kan bestå av. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Kurrelina

Kurrelina

16 november 2007 08:54

Ville bara titta in och lämna en liten Kram......ooO............ .......
............(***)...... Ooo.......
.............\*(........(***)......
..............\_).........)* /.......
...........................(_/......

lämnar ett spår, så att Du kan följa mig…..


inför helgen.

http://www.av-eriksson.se

 
Marianne

Marianne

16 november 2007 10:28

Inte behövde jag blunda inte…Nääe jag är nog här lite för tidigt. Jag får väl kolla innan kvällningen. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards