Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 24 november 2007

LÖRDAGS TANKAR!

Av Bengt - 24 november 2007 11:35



Vet inte vad jag ska komma med i dag.

Tar och visar en vinterbild på Höökåsen.

Något som kan ge lite stämning åt den tid som nu är?



Nu vet jag!

 Kan nämna några ord om nattens funderingar.

Jag låg och tänkte på alla de massa katastrofer som hänt de senaste åren. Stormar, jordbävningar , jordras och översvämningar. Tänke då så här:

Varför är det alltid de fattigaste och som redan har det dåligt som drabbas mest och hårdast?

För vist är det så. När det är några från den rika världen så hälls det tysta minuter.

Har det hållits någon tyst minut för de drabbade nu senast i Bangladech?

Det blev mitt lördagssmide!


  

Ha en underbar helg  alla som här hälsar på och kram på er!

 
 
Ruth

Ruth

24 november 2007 15:31

Så mysigt du har det på Höökåsen med skogen inpå knutarna och inte minst SNÖÖÖÖÖ, även om inte kortet är tagit nu.
Du har så rätt, varför hedrar vi inte minnet för dom avlidna från länderlängre bort ? Människor som människor, vi har alla samma värdet. Vi har en tyst minut i em. kl. 18.00 (överens ?)!!

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Smeden!

Smeden!

24 november 2007 15:41

Jag är med dig kl. 18.OO Ruth!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

24 november 2007 16:59

Jag hänger på också! Kl.18.00


Hm... Hökåsen...tycker mig känna igen namnet. Eller så finns det flera Hökåsar...
Kram!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

24 november 2007 17:54

Då har vi blivit tre! Det känns någon sorts gemensam närhet i samma tanke!

Hökåsen berättade jag om i somras men jag vet att det fins fler Hökåsen än mitt ställe! Kram på er!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 november 2007 21:58

Vi gynnade människor somnar mätta och belåtna och har våra egna små paradis här på jorden, oavsett var de heter eller ligger. Men det är tråkigt att alla inte är lika gynnade.

!8.00 var det. Då missade jag detta med nästan 4 timmar. Jag tar en minut kl 22.00 då.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

25 november 2007 20:42

Ett vackert hus i vinterskrud:) Där skulle skogsfrun bo året runt om hon var smeden.

Nöden och lidandet i världen bland både människor och djur är enorm. Man känner sig hjälplös och privilegierad.

http://barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards