Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Han kunde sälja!

Av Bengt - 15 december 2007 11:48



I dag lördag så bjuder jag på:  ”En som skulle kunna sälja sin mamma


 Det var en kille som flyttade till Sydney och gick till det stora varuhuset för att söka jobb.Föreståndaren undrade om han hade någon säljerfarenhet.Killen svarade att han varit försäljare  hemma.Okej, sa föreståndaren som gillade killen. Du kan börja imorgon på prov. Jag kommer ner efter stängningsdags och kollar hur det gått för dig.Efter affären hade stängt så kom föreståndaren ner och frågade killen hur många kunder han haft idag.

Killen svarade: "En!"

Föreståndaren skrek: ”BARA EN?” Normalt har våra säljare  mellan 20 och 30 kunder per dag."Hur mycket köpte kunden för?""101 237.64$" sa killen."101 237.64$" utropade föreståndaren förvånat. Vad sålde du till honom?Först sålde jag en liten fiskkrok, sen en  liten  större fiskkrok, sen en mycket stor fiskkrok, sen   en  fiskeutrustning.Sen frågade jag vart han skulle åka och fiska och han sa nere vid kusten. Så jag sa till honom att då behöver han ju en båt. Så då gick vi till båt avdelningen och jag sålde en Chris Craft med dubbla motorer. Då blev han osäker ifall hans Honda Civic skulle orka dra båten så jag gick med honom till bil avdelningen.Sålde en Nissan Pajero  4X4 till honom.Föreståndaren förvånat: ”Du menar att en kille  kommer in här för att köpa fiskkrok och du säljer en båt och en bil till honom?”Killen: ”Nej, nej, nej.” Han kom in för att köpa tamponger till sin fru. Då jag sa till honom att eftersom helgen ändå är förstörd så kan du lika gärna åka och fiska! 


 Inför 3:dje Advent ger jag en STOR KRAM!

 
 
Ruth

Ruth

15 december 2007 14:36

Den var himla bra hahahaha ! Rätt man på rätt plats, både framför och bakom disken !

Kram från "farmor" Ruth i dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

15 december 2007 18:47

DET kallar skogsfrun en bra försäljare och en bra story!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 december 2007 21:36

Ser att du har tagit på dig Tomtekostymen och börjat julens arbete, ja det är bråda dagar nu fram till jul !
En tomtekram är befogad, annars så får man ingen julklapp :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 december 2007 23:47

Den var bra. Fanken vet om den inte återspeglar lite av en mans tankeförmåga ibland.
Ja, jag menar naturligtvis inte försäljarens, han var ju lika listig som en kvinna.
Kram och ha en skön söndag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden

16 december 2007 00:21

Du Marianne! Jag råkade klicka fel, det var meningen att jag skulle klicka på raddera.
Men nu råkade den tyvär komma in i alla fall!
Så då får du väl få en lram i alla fall. Kram!

 
"Bettan"

"Bettan"

16 december 2007 00:42

Ha ha ha fy sjutton va denna var bra :) Tack snälla du för att du delade med dig av ett hjärtligt skratt.
& kul att du kikade förbi hos lilla mig igen. Hinner inte med så mkt vid datorn som man önskar. Men ville kika in för att önska dig en riktigt trevlig 3:e advent.

Bamse kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards