Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Tänkvärt ändå!

Av Bengt - 5 februari 2008 12:32


I natt jag tänkte något, jag aldrig tänkt förut, jag tänkte det ----------------------

 

 Att varför inte privatisera det kungliga till dem som så gärna vill ha det!

Sen dess utom:

Vi har ju en regering som vill sälja ut och privatisera allt som ägs och tillhör hela svenska folket. Det ska vara konkurans, det blir också bättre på alla sätt när det är i privata  händer som kan göra sina profiter än när  det är vi alla som äger det. Alltså det offentliga!

Varför då inte sälja ut vår krigsmakt?

Vad bjuds för ett infanteri?  Vad bjuds för en pansardivision? Vad bjuds för vårt luftförsvar? Vad bjuds för en flygflottilj, kustbevakning  och flotta.

Vilka pengar de kan få in till statskassan. Kanske mycket mer än  vad de fått för vad de redan sålt ut och har sagt ska säljas ut.

Sen kan de privata hyra ut några generaler här och några där. Ett kompani infanterister dit.

Skulle vi då komma i krig med något annat land. Så vad bra att svenska staten eller kommuner då kunde få lisa lite försvar. Så som det i dag lisas om allt möjligt, ex sjukvård.

Men varför inte göra det möjligt med privatförsäkring att få ett personligt försvar när fienderna stormar in. Eller ett skyddsrum som också uthyres av privata ägare!

Varför inte sälja ut hela det dåliga offentliga skiten, såsom polis, brandkår och domstolar?

Föresten hela riksdag och regering så kan de som har råd köpa sina egna politiker.

Ja tänk vad man kan sitta och tänka sen vara så tokig att man smider det i smedjan.

Tänker på han som tyckte det skulle vara mer praktiskt om äggen gjordes som kuber.

Jo då, nog låg det logik i det också!

  

Hoppas ni har det riktigt bra i dag denna tisdag i februari år 2008!

Kram på er!

 
 
"Bettan"

"Bettan"

5 februari 2008 16:19

ha ha ha gisses vad du måste tänka. Hör nästan hur det knakar ända hit :). Hoppas att du tar igen dig emellanåt också :).
Du skrev att ditt långa inlägg bara försvann. Å jag lovar att jag aldrig skulle plocka bort ngt. Så det försvann nog tyvärr ut i etern är jag rädd för. Ibland är denna blogg sidan rena SKITEN *suck*. Men tack för att du i alla fall tog dig tiden att skriva ett par rader efteråt.
Önskar dig en bra kväll!
Kram vännen Bettan så klart :)

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

5 februari 2008 16:24

Du är faktiskt inne på rätt spår när det gäller försvarsmakten. Den är nämligen på väg att försvinna. Vi har inget att försvara längre. Och polisen är så underbemannad att det tar 50 minuter för dem att vara på plats för att ingripa vid ett beväpnat bankrån. Jag har mina aningar om varför försäkringskassan inte vill godkänna personers sjukanmälan vid utbrändhet. För det måste vara endast en tidsfråga innan mer eller mindre samtliga anställda inom omsorg och sjukvård mm, inte orkar längre. Jag håller med dig. Sälj ut allt, för då har vi åtminstone någon privatperson att gå till med våra klagomål. Ha en fortsatt bra dag och kram.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kurrelina

5 februari 2008 16:57

Måste bara skriva och säga att jag önskar att vår nuvarande regering läser din blogg för tänk så nära vi är av det du smidit....tyvärr men allt hinner dom nog inte förstöra och sälja ut innan vi förhoppningsvis får en ny regering..
Kram på dig

 
Christina

Christina

5 februari 2008 17:27

Mycket bra tänk du har....
Ha det gott vännen
Kram

http://qinna.blogspot.com

 
Ruth skrattar !

Ruth skrattar !

5 februari 2008 20:03

Hahahahah, skrattar högljutt och glatt åt dina finurliga tankar som du har smidigt. Du har så rätt i det du skriver, regeringen är på god väg att sälja ut allt, och inget av det du skriver om är omöjligt. Tror knappast det skall försämra något för oss. Du har då sannerligen ett riktigt nytänkande av stora mått ! Hahahaha, ett mycket bra smide från smeden i smedjan !
~~Kram till dig i dag oxå~~

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

5 februari 2008 21:09

jag söker jobbet som prinsessa direkt

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
TinaStina

TinaStina

5 februari 2008 22:15

Mycket tänkvärt att läsa här! Tack för hälsningen i min blogg!

Kram!

http://tinastina.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

6 februari 2008 08:01

Skogsfrun fattar 0 av hur de där oppe tänker. Kortsiktigt är ordet sa Bull;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards