Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

P-SKIVA!

Av Bengt - 8 februari 2008 15:01



 En liten historia om felparkering.


 Om ni besöker en stor kommun som heter Botkyrka så lägg denna varning på minnet!

Där finns ett parkeringsbolag som heter Car Park.

 Dom är mkt farliga! Farligare än alla andra jag träffat på!

Första gången jag kom till denna kommun, så skulle jag parkera på ett stort affärscentrum. Det fanns en liten skylt där det stod P-skiva men en jättestor skylt 3 timmars fri parkering.

Parkerade, tog reda på vad som menades med P-skiva.

Gick och hämtade dylik skiva.

 Gick till bilen för att lägga in denna P-skiva.

 Men då fans redan en parkeringsbot.

Givetvis protesterade jag. Men inget hjälpte. En annan dag kanske jag ska berätta omhur idiotiskt detta Car parks bolag resonerade m. m. Men det blir en  här för   lång historia!

Härom dagen så parkerade en nyligen till Sverige inflyttad och parkerade på ett affärscentrums parkering och hade inte lagt märke till och visste inget om P -

skiva.

Givetvis fick hon parkeringsbot. Det var dagarna före julhelgen.

 Hon betalade böterna men några dagar efter angiven tid de skulle vara inbetalt. Sen kommer en räkning från inkasso med en räkning på ytterligare 340:kr.

 2 dagar efter dessa skulle vara betalade  så betalade hon dem. Då kom en ny räkning på 460:- kr som hon också betalade.Några dagar efter kom ett brev från kronofogden att det fans ett förläggande om skuld på åtta hundra (800) kr.

Då blev jag förbannad och ringde Justitia inkassobyrå Vilka jag här rent ut säger är några jävla banditer som fått en sjutusan till makt. Vad jag framförde lämpar sig icke i tryck i denna smedja, men hon häftar icke mer i skuld och ej stämplad hos kronofogden!

Men förutom böterna blev det en dyr parkering där CarPark AB har sina kontroller.

Jag har råkat ut för andra P-bolag som uppträder på helt andra vis än denna CarPark.

 Med en förklaring till felparkering så bjöds jag på pepparkakor tillika riven P-bot där Gbg kommun hade parkeringsansvaret.



Så är det fredag igen. Vart tog dagarna vägen sen förra fredagen? Nu önskar jag er  alla en härlig helg. Kram!

 
 
Marianne

Marianne

8 februari 2008 18:44

Dessa olika parkeringsregler överallt. Skyltarna är ofta missvisande. Och sen parkeringsskivan, vilket skämt. Det går ju lika bra att skriva tidpunkten på en lapp och lägga i rutan. Jag tror att de värsta parkeringsplatser man kan komma till är utanför ett sjukhus, bevare mig. Då gäller det att ha friska ben och många mynt.
Ha en skön helg. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

8 februari 2008 19:16

Ojsan! bevara oss väl i lilla köpingen och alla turister som kommer hit ovetandes om P-skivor och tocken skit. Nu har vi lagt på skivan och ..va konstigt inte ett ljud;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Säger smeden

Säger smeden

8 februari 2008 19:29

Du skogsfrun! När klockan är tolv ställ in skivan på fyra så kanske det blir en härlig musik!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

8 februari 2008 20:49

Vilken tur, jag slipper dessa P-skivor (eller måste man ha dom om man använder en cykel oxå), för körkort, hmmm, det saknas, har inte förlorat det utan bara missat det.
Fredagskramen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

8 februari 2008 21:05

Göteborgare är ju bäst :)
Du får ställa bilen här....

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Frump

Frump

8 februari 2008 23:11

Man blir ju förskräckt när man läser det du skriver, fruktansvärt orättvist!
Kan aldrig i min livligaste fantasi tro att den stackars kvinnan skulle behöva betala så mycket...Efter andra fakturan borde hon inte ha behövt betala något mer.... Tycker det verkar ocker på "lägsta" nivå!
Usch och fy för sådana parkeringsbolag och inkassoföretag.
Tur att du hjälpte henne, var skulle det annars kunna ha slutat...

Ha en bra helg!

Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

9 februari 2008 00:09

De är ett gissel, parkeringsvakterna....
Tack vännen för dina rara ord i min blogg
Godnattkram till dig

http://qinna.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

9 februari 2008 00:23

Ja fy sjutton för dessa bloag alltså. Men vilke charmerande gentleman du är som hjälpte denne nyinflyttade i hennes ärende:).
Hmmm, vi är förbaskat lika varandra :)
Önskar dig en riktigt trevlig helg.
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
j.h

j.h

17 april 2008 15:06

Köp en automatisk p-skiva på www.autoparktime.se
så löser det alla problem med p-skiva

mvh jonas

http://www.autoparktime.se

 
Ingen bild

Jarmo - Botkyrkabo

29 december 2008 19:15

Det är lätt för "parkerings-efterlevnads-kontroll-företagen" att diktera villkoren då lagtexten är generell och någon tillsynsmyndighet inte finns. Det är den drabbade som själv får stå för samtliga kostnader om denne har annan uppfattning än motparten... Och då är det lätt att ge upp och bara betala... Och sånt får förekomma i ett modernt samhälle... Suck! Mitt råd är att undvika att handla i de köpcentrum där Q-Park (f.d. CarPark) sköter övervakningen.

Låt inte ett p-bolag avskräcka Er från att besöka natursköna Botkyrka. Glöm inte P-skivan och håll tiden! För 10 minuter och en sekund efter utgången tid så sitter det en lapp på rutan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards