Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Min syn på det!

Av Bengt - 6 mars 2008 12:04


Vad sägs om ett sexsmide?



Då Alle  var intresserad av min syn på prostiturerade ska jag försöka smida lite som berör det och min syn på sex.

 Det kom sig att jag nämnt något om ”horan” i debatt på TV. En vacker sådan som tyckte mycket om och njöt av sex. Inget ont i det, tvärt om.

Men det där att ta betalt för det. Nej, det är jag helt emot! Sex är något mycket fint och vackert när det sker under ömhet och hänsyn. Det behöver inte vara att man ska älska varann, att vara den ende o.s.v

I och med det ska vara med att den ene på något vis ska betala för det. Då anser jag det vara fel. Liksom att den ene av någon anledning känner sig tvingad att ställa upp för den andre. Ex slippa tjat och tusen andras anledningar.  Med min syn på och kännsla för  sex, så aldrig i livet skulle jag betala för det. Hur hungrig och svårt att finna någon som vill uppleva sex med mig, skulle jag hellre använda fröken höger än betala eller förmå någon på något sett göra det utan att innerst vilja det.

Sex för mig är något mellan två människor som finner lust till varandra. Eller som man säger tänder på varann av någon anledning. Att det därigenom är dels ett ömsesidigt givande, dels att man ömsesidigt får ta emot något fint som den andre ger. Är det just inte dessa förhållanderna så tycker jag inte man ska ha sex med varandra.

 Många gånger gör den ene det för, exempel för så kallad husfridens skull, kompis hänsyn m.m . Om jag i en sådan situation hade lust till kvinnan men det skulle förhålla sig så.

Nej aldrig i livet. Vad hade jag att ge den människan. För mig skulle det vara något helt meniningslöst sex!Som sagt kanske jag inte harså hög moral vad det gäller sex, men att utnyttja, ta betalt och ha sex utan att ömsesidgt vilja samt ge och  få ta emot är för mig omoral och fel!Kunde nog skrivit hela dagen om detta ämne men då skulle jag nog tråkat ut er.


 Efter ett sådant här smide blir det svårt  skriva avslutet på mina önskningar till er?

Det får bli så här:

Hur det än nu ska bli för er denna dag önskar jag ni får en lycklig dag på ett eller annat sätt! KRAM

 
 
Frump

Frump

6 mars 2008 12:30

Håller med, sex ska inte handla om tvång på något sätt, då är det inte rätt. Inte heller om betalning, oavsett i vilken form "betalningen" nu är av...

Ha en bra dag! kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Frump igen!

Frump igen!

6 mars 2008 13:26

Du är utmanad, se ming blogg!

kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

6 mars 2008 18:33


Världens äldsta yrke har diskuterats i alla generationer och det lär nog vara ett samtalsämne även i nästa årtionden.

Och sedan lärde vi oss mer om Smeden Bengt genom detta smide. Bland annat att Bengt är högerhänt.

Ha det gott och kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

6 mars 2008 19:59

Bra skrivet, ömsesidigt ska det vara.
(jag tror inte på myten om "lyckliga" horan, eftersom alla undersökningar visar att de flesta är utnyttjade som barn, med brokig bakgrund och annat)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

7 mars 2008 00:02

Hej vännen min!
Jag har skam inte kunnat komma in på min blogg alls idag :( Först nu till kvällen. Så idag får jag hoppa över bloggandet. Men för att du ska veta att jag lever å mår bra :) Så lämnar jag ett avtryck här hos dig.

Mkt bra skrivet i detta blogginlägget. Håller helt med dig :)
Kram på dig & tack för att du vakar över mig :)
Ps. snygging du sände i mailet hahaha, förösker du att skrämma mig eller? ds

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

7 mars 2008 10:33

Väl smidet om ett hett ämne:))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

7 mars 2008 14:28

Ja du smeden det finns en fram sida och en bak sida med allt...
Håller med dig till viss del...
Kram och ha en trevlig helg!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 mars 2008 15:08

Det i dag äldsta yrke är prostitution och kommer alltid att finnas så länge det finns karlar med en fet plånbok och en korkad skalle. Dom som köper sex måste vara sådana som har ett enormt sjukt och stort behov av den varan, eller inte får med sig någon att ha sex med på annat set en att köpa. Tycker det skulle vara djupt förnedrande för en karl som gynnar dessa horor. Att kvinnor ställer upp på detta beror på snabba pengar inget annat(och oftast går dom på dyra droger). Fy sjutton !! Det smutsar ner det som i själva handling är något fint och värdigt mellan 2 personer utan tvång eller betalning.
En stor kram från din vän !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards