Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

SKROFLER!

Av Bengt - 15 mars 2008 12:57

   

 Grattulerar till de som viste vad Skrofler var.



 Det var Birgitta som hade hört det någon gång. Hannele som läst det i sin bok.

Men jag vill rekomendera att läsa ALLES  utförliga svar i kommentarerna på vad Skrofler är.

Hade tänkt att fråga om ”slaganfall” också men den frågan kanske hade varit för lätt. Alltså Strook. ( Propp och blödning i hjärnans blodkärl.)Det fanns många i till synes i dag  konstiga benämningar på sjukdomar som exempel,”fallande sjukan”. Vilken var benämningen på epilepsi.

På måndag tänkte jag om intesse finns att tala om orsaker och behandling av huvudvärk.


  Söndag blir som vanligt inget smide!


 Nu önskar jag er alla en underbar helg. Får hoppas den inte blir så bra att den nu orsakar till måndag svår huvudvärk  elle uppstår någon sorts fallande sjuka. Kram på er mina vänner!

 
 
"Bettan"

"Bettan"

15 mars 2008 14:51

Hej vännen min!
Tassar in i ditt smide för att se vad du gör :) Jag hade uppskattat väldigt mycket om du ville ta upp detta om huvudvärk. Då jag lider av detta efter en trafikolycka bl.a

För övrigt önskar jag dig en riktigt trevlig helg.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

15 mars 2008 15:08

Kära Bettan! Huvudvärk är det många som lider av i dag. Har man fått det genom en olycka så bör det undersökas av en läkare.
Om det kan konstateras att det beror på olyckan, så finns det kanske möjlighet att få hjälp med det. Som den sjuksköterska jag är så tror jag att det ändå är svårt attt ge dig någon hjälp! Allmänna råd som avkoppling, masssage, bra kost, ingen alkohol o.s.v.till ingen större nytta.
Bara hoppas att trevnad och trivsel och annat välmående håller huvudvärken borta.
Kanske min kram genom etern kan lindra en del! Kram min trogne vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

15 mars 2008 16:02

Hej min kära vän!
Jag fick tyvärr ingen hjälp när jag sökte för detta. Har ju knaprat treo sedan många år tillbaks i tiden. Men ville bli fri dem, då dessa tar styggt på min mage (har numera magsår).

Fick tag i en kanon doktor som påbörjade utredning & tog en hel...tes massa blodrör från mig :). Men tyvärr slutade denna läkaren & jag fick ett samtal hem efter ca 1 månad. Den nya läkaren tyckte att det bara var att fortsätta med att ta mina treon om dessa avhjälpte.

Snacka om en bågelting i andra änden. Jag frågade honom hur i hel...te han kunde ställa denna diagnosen per telefon. Då han inte har träffat mig ens. & om jag nu ville bli av med treorna så måste han ju hjälpa mig med detta. Men jag fick ett rätt å slätt NEJ!

Detta slutade med en massa fula ord ifrån mig & att jag slängde på telefonen i örat på honom. Sen har jag aldrig sökt sjukhuset för att få hjälp med detta. Man lär sig väl att leva med det antar jag.

Men tack i alla fall för dinaråd. Kram Bettan
Ps. du kan förstå att man är besviken på sjukvården idag. Man är tvungen att vara frisk för att orka med att vara sjuk :) ds

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

15 mars 2008 17:01

Hej vännen!
Huvudvärk är det väl ganska många som besväras av så det är bra att du tar upp det ämnet. Själv har jag haft huvudvärk ganska ofta under årens lopp, men sen jag slutade röka så är det mera sällan faktiskt!
Kram från Birgitta

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 mars 2008 17:41

Hahahahah, ja där ser man, mina vilda gissningar var långt i från det rätta, men man kan inte vara duktig på allt heller "Ler". Du får en helgkram för dina påhitt och kluriga ord !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 mars 2008 23:11

Ett bra ämne du tar upp
Ämnet orsaker och behandling av huvudvärk bör intressera många.
Ska bli intressant och förmodligen lärorikt att få ta del av ditt inlägg och sen alla kommentarer.
Ha en fortsatt skön helg. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kurrelina

16 mars 2008 09:12

Tittade bara in och kollade läget....

kamenmjamen på dej

 
"

"

16 mars 2008 19:02

Tjena!
Kikar in för att önska dig en härlig söndags kväll. Vi ses kanske under veckan som kommer. I alla fall ser jag fram emot ämnet du ska smida om imorgon :)
Ha det bäst! & här kommer kramen!!!
Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Hannele nöjd

Hannele nöjd

16 mars 2008 19:24

tja, jag har aldrig huvudvärk :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

16 mars 2008 23:35

Hej vännen!
Jo jag har mottagit den fina filmen du sände :).
Den var ju bara helt underbar. Grabbarna kikade på den ihop med mig. & de sa, "stackars hund" :). Men den var ju bara ur söt :). Härligt när man kan se sådan vänskap även bland djuren.
Sov gott min vän & åter får du en kam så klart :)
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

16 mars 2008 23:57

Söndag är ju bloggfri dag här, det har jag glömt. Men å andra sidan så är det måndag om ett par minuter. Så jag lämnar en kram ändå.
Ha det gott. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards