Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 18 april 2008

FÅR JAG LOV ?

Av Bengt - 18 april 2008 11:50


  

Slut på denna vecka så:

 

Får jag lov att bjuda upp till en dans?

 

Jag tackar!

Så låt oss förflyttas till fantasins och drömmarnas land till en vacker stilla dans där vi svävar över dansgolvet till ljuva toner (även om skivan här råkar vara lite raspig).

 

Så har ni tagit på er den vida aftonklänningen och ser ut över det spegelblanka golvet.

Så står jag där och bugar och ber att få bjuda er till dansen. Fatta varligt er hand , bjuder er min arm tillsammans träder vi upp på balgolvet och då ljuder orkesterns toner.

 Jag för er med hållande er högra hand med min vänstra medan ni mjukt lagt er vänstra hand på min axel och jag slagit min högra arm runt er midja. Kinderna snuddande intill varandra utan att skava mot varan. Så har dansen börjat. Ett två tre, ett två tre etc, så dess emellan svävande snabba snoor med två varv. Så vänder vi och snurrar runt åt motsatt håll en stund. Ett, två, tre, ett, två ,tre-------Andra hållet igen.

Lyssnar på den mjuka musiken och dess underbara takt.

Blunda och bara njut medan jag för er svävande runt över golvet.

Känn vilken atmosfär, känn lyckan och njutningen som  dansen kan ge!

Så de sista takterna vi avslutar i ett varvs snoa varefter ni gör en piruett  varmed ni i sista takten gör en vacker pose där ni vilar ryggen böjd i brygga över mitt högra lår.

Så bugar och tackar jag för denna ljuvliga dans jag fått föra er i!

 

Så är det veckoslut igen med en helg framför igen. Vad kan då denna helg då bjuda på?

I min dröm och fantasi vill jag se att ni har det bra på alla de sätt och är lyckliga av skilda skäl. Så ses vi förhoppningsvis på måndag igen!

 

Blunda och dröm!

Så här nedan kommer musiken som vi då dansar till:

 
 
Birgitta

Birgitta

18 april 2008 12:21

Oj, så romantisk du är idag Bengt ;)
Det var verkligen en gammal, gammal goding.
Tack för dansen du var väldigt bra
på att föra :)
Kram min vän och en trevlig helg

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

18 april 2008 12:29

Ja tack!
Dansar gärna en vals men skulle föredra en med dragspelsmusik om det går att ordna...?
All gammeldans är roligt men även en bugg eller en foxtrott.
Tack för dansen!
m v h

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

18 april 2008 12:52

Oj, satt och läste och drömde mig bort totalt, dom ljuva tonerna ljöd i bakgrunden från den raspiga 78 varvaren. Kunde ha varit på Aspenäshärrgård i en av dom stora salarna med magnifika kristallkronor i taken. Såg dig komma i din stiligaste fästmundering och bugade så artigt, kunde jag motstå ? näää. Jag svävade omkring i dansens virvlar ifört en lång ljusblå klänning med spets och glänsande strass pärlor. Det blev en upplevelse jag aldrig glömmer. Tackar och niger för denna dansupplevelse.

Japp, så var det vardag och fredag igen och drömmen tog slut "Ler".
Kram och tack för denna dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

18 april 2008 17:12

Hej Bengt. Kommer bara in och kolla vad du har skrivit och vill också passa på att önska dig en fin helg. Må så gott och dröm dig bort min vän. Det är alltid lika härligt.
Kram Ann-charlott

http://oakenwood.bloggagratis.se/#645565

 
Linda

Linda

18 april 2008 22:01

Ville bara titta in o önska dig en härlig helg.
Tack för dansen

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

19 april 2008 00:02

Jag har aldrig varit förtjust i någon stilla vals eller dylikt. Så jag hoppar över den delen.
Men jag önskar dig en härlig helg och hoppas på att du ska få njuta av det vackra vårvädret. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

19 april 2008 00:06

Skulle aldrig ta på mig en afton klänning...om det går bra med vanliga jeans så är det helt ok att dansa vals...eller nått men klänning ? Nä fy så opraktiskt!
Men jag skulle gärna dansa....kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

19 april 2008 00:12

Hallå där :)....
Du repade visst min kind med skäggstubbet, under dansen här inne *skrattar*.
Men annars tack för en underbar sväng om :)
Ha en härlig helg med allt som tänkas kan!
Kram din vän Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

19 april 2008 08:03

Trevlig helg vännen
Kram

http://qinna.blogspot.com

 
skogsfrun

skogsfrun

19 april 2008 08:33

Aj aj mina öron, nej inte skäggstubb -musikrasp;( Gärna vals men en fartfylld gungande bonnasvängom så kjolen fladdrar kring benen. Runt runt ska det gå, och så tar vi andra hållet:) Tack för dansen, det var inte igår!;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

19 april 2008 11:32

Dansar nog hellre naken än bär klänning kära du...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

20 april 2008 10:08

Oh, det påminner mig om när jag för många år sedan var i Hågelbyparken och dansade till en Storbandsorkester, helt underbart men jag var jätte rädd de första danserna för de som var där var många riktiga tävlingsdansare, men jag har också varit en duktig dansare...

PS!
kan man få en instruktion i hur man lägger in en ljudlänk. DS
Kramenmjamen på dig

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

20 april 2008 13:29

Inte riktigt min grej....fast jag gillar att dansa, men då blir det till svängig musik. Kanske en halvtaskig bugg, eller nåt liknande...

Trevlig söndag!

http://Frump.bloggagratis.se

 
corina

corina

20 april 2008 18:21

Här var det romantik så det droppar om det:)Har haft en härlig helg med just trevlig dans! Fast som du beskriver dansen denna gång skulle du nog ha varit med på tillställningen jag var på...för där saknades lite danskunskaper emellanåt:)Hade gärna dansat med dig:) Kram min vän!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

21 april 2008 12:10

jag tackar aldrig nej till en dans :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards