Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Forts. på reseäventyret!

Av Bengt - 28 april 2008 12:00

Bild på Sibinik occh en charkad.

Charkaden är en bild mitt Trolltyg tagit och jag fick hämta i hennes blogg!

   
 

En avkopplande dag i grannstaden.

  

Nästa dag sov vi lite längre då det blev sent efter festen. Vi åt en frukost med kokta ägg. Gevaliakaffe och Melita påsar hade vi alltid med på våra resor. Efter en simtur tog vi så en  tur till Sibenik. Det var en större stad med medeltida byggnader. Fler affärer med mer att handla i. Denna stad hade ett dåligt ryckte fick vi berättat oss. De skulle vara dryga och högfärdiga m.m . Något som inte vi märkte något av.

Där gick vi så omkring och titta på byggnader m.m Vi åt också vår middag ute på en trevlig restaurang  och lämnade inte sibinik förrän efter flera timmar.

Vi hade hört talat om en stad några mil längre söderut som vi blev rekommenderade  att  besöka. Detta bestämde vi oss för att vi skulle göra en dag.

Vi ställde bilen där vi bodde och gick ner till hamnen för att se hur det var där denna kväll. Då var allt borta som funnits kvällen innan. Scenen, stolar och bord. Inget folk. Så vi tog och promenerade längs badplatserna på stengången hem.

Då möte vi en dam som ville tala med oss. Det hon ville var att erbjuda för en viss summa att följa med en båt till Split. Båten skulle gå klockan åtta på morgonen.

Vi skulle bli avsläppta i Split sen skulle båten hämta oss igen senare mot kvällen.

Ja varför inte åka båt istället för att ta bilen som vi planerat. Så vi bestämde oss för att vara vid båten, som vi fick namnet på och karta var den låg förtöjd, klockan åtta nästa dag.

Nu fick vi ju inte försova oss nästa morgon så vi missade båten! Jag var kvällsmänniska även på den tiden.

Barnen fick gå hem och lägga sig medan min sambo och jag satt och njöt vid stranden där det nu svepte en skön ljum lätt vind och shikaderna lät riktigt trevligt nu bakom oss i tallskogen. Ja det lät riktigt romantiskt.

 

Forts. följer klicka här!

 
  

Nu har lördag och söndag försvunnit i ett nafs och en ny vecka så börjat. Därför blir

I dag min önskan att det är en vecka som får börja på allra bästa sätt för er och en vecka fylld av glädje –Kram!

 
 
"Bettan"

"Bettan"

28 april 2008 13:07

Nu har jag läst igenom din berättelse till denna delen av berättelsen. Du kan ju inte sluta när det är som mest spännande *morrrr*.
Hoppas i alla fall att din vecka har börjat bra.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
corina

corina

28 april 2008 14:57

Spännande är det att läsa om dina resor.Rena avkopplingen för min del tycker jag:)Hoppas din dag har varit härlig! Här har den varit liiite stressig men i övrigt ok.Kram

http://wanilla.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

28 april 2008 16:45

Oh, Split är jätte fint och båtresan var när jag var där underbar.

Ser fram emot nästa berättelse från dig.

kramenmjamen på dig

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

28 april 2008 18:14

Så underbart att kunna tänka tilbaka på dessa gamla europeiska städer du besökt, fulla med ärevördiga vackra byggnader och historia. Cikador kan man läsa om på Wikipedia (förstås), intressanta och vackra kryp* med en märkvärdig inrättning för sina "musikaliska" aktiviteter;) i upp till 120 decibel !

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

28 april 2008 19:05

Musik och romantik...härligt!
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

28 april 2008 19:07

Fy ett läskigt kryp...blä! urk vad jag ryser! Gillar inte små kryp!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

28 april 2008 20:54

Riktigt spännande och trevlig läsning.
Ha det gott vännen
Kram

http://qinna.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

28 april 2008 21:54

Det är så trevligt att läsa om dina reseäventyr, du skriver så bra så det känns som jag är med er på resan, fortsätt, fortsätt !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

28 april 2008 22:13

Ja du Hökenås har man väll varit o paddlat haha. vi åkte lite fel ändå jag o min arbetskamrat då vi hamnade helt galet. Jaja men som tur är kan man köra fort så det är inget som skrämmer en.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

28 april 2008 23:05

Jag återkommer i morgon , jag läser först .
Är det OK?
god natt
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

28 april 2008 23:46

Det ska bli spännande att se om ni vaknar i tid för båtresan.
Trevligt att läsa om städer man själv aldrig har besökt.
Ha en fortsatt skön kväll. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards