Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Frustrerad!

Av Bengt - 9 maj 2008 11:42



Vilken värld vi lever i!



Efter gårdagens tråkighet sitter jag här och ska skriva fortsättningen på min Jugoslavienresa.

Plånboken får jag nog se i stjärnorna efter.

Men just nu är jag väldigt frustrerad av allt som hänt sista tiden så med det i tankarna vill det sig inte riktigt med resan.  Två saker sliter sönder min berättelse just nu. Måste få skriva av mig det innan jag kan fortsätta med resan.

Det ena är  det i Burma där människor nu lider fruktansvärt. Det andra är hur präster kan ljuga folk rakt upp i ansiktet på TV vad det gäller gravskämning. Nu har jag visserligen tidigare haft stor misstro mot prästerskapet, men detta tog priset.

Burma:  Denna gång skulle jag applådera USA om de med en militärstyrka medföljande

läkare och sjukvårdpersonal invaderade Burma. Det skulle säkert inte bli någon strid utan

Burmas arme skulle säkert hålla sig ifrån det. Soldaterna skulle då frakta med sig allt det som väntar på att få komma till hjälp såsom tält, filtar, mat och vatten samt medicin.

Kanske jag då fick en positivare bild av USA! Skit av ryssar och kineser att i FN motsätta sig

en invasion!

Så var det prästljuget. Det var i  ”uppdrag granskning” vad den kvinnliga prästen sa när det avslöjades hur man brottsligt bryter mot gravfriden. Det gällde hur man med vett och vilja slår i sönder kistor innan jorden fylls på. Se själva reprisen av programmet!

Nu har jag skrivit av mig detta så på måndag  efter, vad jag hoppas fin Pingst, fortsätta med resan!

  

Nu går jag ut ett tag i det underbara vädret innan jag sätter mig för att läsa och se vad ni bloggvänner bjuder på och ge mina kommentarer.

Men redan här önskar jag att ni får en underbar Pingsthelg med kärlek, lycka, vackra upplevelser och njutningar--- Kram!


 
 
Marianne

Marianne

9 maj 2008 12:05

Jag förstår att det inte går att samla tankarna just nu. Ibland så virvlar det runt så mycket annat i skallen på en.
Jag kan inte mer än hålla med dig i ditt inlägg. Och dessa skenheliga präster som tillåter att gravar skändas. Fy fan för hur de beter sig med kistorna. Det blir väl till att kräva att få vara med vid graven av sina vänner och anhöriga tills all jord är lagd över kistan.
Skicka prästerna till Burma. Där kanske de skulle kunna göra en god gärning för folk i nöd, istället för att stå i tv och ljuga.
Hoppas du får en härlig helg. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

9 maj 2008 12:49

Jättetråkigt att du tappat plånboken!
Förstår att du är frustrerad...Se deprimerande program på TVn gör ju inte saken bättre. I alla fall så önskar jag dig possitiva tankar och en fin Pingsthelg :)
Stor kram från din vän Birgitta

http://birgittas.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

9 maj 2008 12:53

Sötnos! ja valpen alltså;) urtråkigt med borttappade plånböcker, körkort och kort? Ställer till mycket bekymmer bortsett från kontanterna. Hoppas på ett under!:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 maj 2008 14:44

Att ett under vill ske så plånboken kommer tillbaka är väl att önska för mycket. Är det någon som bara är intreserad av pengerna så kan ju plånboken med övrigt innehåll vara komplett och hittas i någon buske. Glöm inte att spärra konton och gör en polisanmälan.
Det som sker vid gravfyllningarna är bedrövligt, efter mig blir det bara en urna eller spridd aska i en minneslund. Krig, elände och fattigdom tar aldrig slut, det är så gråten sitter i halsgropen, lider med folket !
Kram och en trevlig pingst helg till dig min ledsna vän !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Frump är upprörd!

Frump är upprörd!

9 maj 2008 20:35

Håller med dig både vad gäller Burma och Uppdrag granskning.

Det är väldigt suspekt att Burma ENDAST vill ta emot pengar och inte omedelbar hjälp i form av mat och filtar och annat nödvändigt.
Är emot invasion i alla former från främmande staten, men kunde man inte "bomba" med nödhjälpsvaror?

Vad gäller gravfriden, så blir man ju rent ut sagt förbannad, hur kan man skända på det här sättet...fruktansvärt! Jag är inte troende eller med i svenska kyrkan, men detta tar fan i mej priset! (ursäkta språket)


I alla fall.... Ha en underbar pingsthelg!
Stor och varm kram vännen!

http://Frump.bloggagratis.se

 
corina

corina

9 maj 2008 21:38

Verligen otrevlig historia den om gravsättningarna i Vännäs (i mina hemtrakter).Man får sig verkligen en funderare faktiskt!Vart är vår värld på väg?
Önskar dig en Glad Pingst och skickar en varm Pingstkram!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

10 maj 2008 05:44

Hoppas att du får tillbaka din plånbok igen.
Trevlig Pingsthelg vännen
Kram

http://http;//qinna.blogspot.com

 
kurrelina

kurrelina

10 maj 2008 09:39

Oh så hemskt att förlora plånboken, det gör jag jätte ofta i mina drömmar men inte ännu i vaket tillstånd, tack o lov.
Kommentar till din kommentar på min blogg: Latmasken....ja kanske *L*
Kommentar till allt i din blogg här:
Håller helt med dig och usch så hemskt det kändes när dom diskuterade giftefriden, då är kremering i alla fall bättre men när jag såg programmet så kom jag ihåg mina tankar när jag var till min dotters grav på -80 talet att jag reagerade väldigt varje gång jag såg att graven sjunkit, då visste jag att kistan ruttnat, kändes inte heller så bra men man ska absolut inte krossa kistor en straffbar handling tycker jag. Usch.
Oj så mycket det blev.
Kramenmjamen på dig.

http://www.av-eriksson.se

 
"Bettan"

"Bettan"

10 maj 2008 23:37

Hej vännen!
Ska kika nogare igenom din blogg efter ishockeyn. Ser att det skett mkt sedan sist jag var inne. Så därför kommer bara en kommentar först. Tackar för alltid lika värmande ord oavsett om jag är grinig, ledsen eller gla. Så lyckas du att få mig att må så bra :)
Men jag ger dig ett svar om deta med ett dubbelboende för mina föräldrar här. Det är inte tänkbart för far min att bi ihop med min mor. Då skulle han aldrig få lugn å ro. gisses va det mesta det rimma. Kanske dax för mig å simma *skrattar*.
Ha en forstatt fin helg min vän!
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

11 maj 2008 20:15

Så tråkigt att din plånbok inte kom till rätta...skit tråkigt!
Men jag hoppas att du haft det bra i helgen ändå och kunnat njuta av solen!
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards