Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Dåliga erfarenheter!

Av Bengt - 14 maj 2008 11:33

Bilder: Markuskyrkan och en kanal.

  

Lite minnen från ett tidigare Venedigbesök.

  

Tur att  det fins mer än en camping i Venedig.

Det var nämligen så att förra gången jag hamnade på en camping där, så istället för att slå upp tält på den urusla gräsmattan som var på denna camping ville vi hyra en bungalow.

Vi hade inte sett hur den såg ut utan bara fått nycklen och slängt in packningarna varefter vi  körde in för att uppleva det riktiga Venedig bay ninth.

 Vi var inte tillbaka förrän klockan två på natten. Men vilken nant det blev i den bungalowen! Vi var fyra stycken och det fans fyra sängar. Vilka sängar sen då!

Den en värre än den andre. Den som var kortast fick ligga i den värsta. Det var nämligen så att de var så dåliga att man fick ligga som i en  hängmatta som var uppspänd med för kort avstånd. Alltså man låg inte utan satt med benen uppåt.

 Så dagen efter gick jag till resorptionen. Sa att den bungalowen betalade jag inte det priset för som begärdes.Högst en tredjedel.

 Gubben blev förbannad och sa han skulle kalla på polis. Ja vist det kunde han ju göra så skulle jag visa vad han ville ha betalt för. Någon polis tillkallade han förstås inte. Han ville heller inte ta emot vad jag erbjöd utan bad oss i stället dra åt, fast där kom vi ju från!

 Alltså det blev ett byte till en annan och bättre campingplats.

När man talar om Venedig Så menar man i regel där husen är byggda på pålar i havet med alla sina kanaler. Men Venedig är en stor stad som är belägen på fastlandet varifrån det går en färja ut till den pålade staden.

Ett annat minne jag hade från Italien var hur en banktjänsteman försökte lura mig vid valutaväxling. Inte kan jag tro att en bankman skulle kunna räkna fel som han sa han gjort!

När det gällde Italien så hade jag allt fått en negativ syn genom dessa dåliga erfarenheter.

Vi fann en mycket bra campingplats denna gång. Vilade ut på campingen för att vara pigga för ett besök  i kanalernas Venedig. När man ska ta båten ut till ön så får man inte åka med dit klädd hur som helst. Man får inte åka i shorts utan måste vara riktiga kortbyxor.  Ej heller med bar överkropp. Över huvud taget man måste vara passande klädd!

Båten lägger till strax intill den kända Marcusplatsen med alla dess duvor och kyrka. En liten bit bort det stora torget som har ett flott hotell och restaurang med uteservering. Där spelar alltid en konsertorkester härlig musik.

Men denna gång  tänkte vi inte sätta oss på restaurangen som jag gjort vid förra besöket.

Den gången skulle vi njuta av musiken till en skål glass med grädde. Vi hade fått våran glass i äkta silverskålar och skedar fint värre serverat. Dyrt utav bara tusan!  Men vilken besvikelse det blev. Skulle nog inte ha betalt förrän vi smakat på glassen. Vispgrädden var inte färsk och smakade inte gott utan förstörde hela glassen. Inte heller gick det att få glassen bytt. Vi skulle inte betalt om vi inte redan gjort det!

Vi lämnade glassen smältande oäten. Denna rena skandal företog också njutningen av musiken och det fina kvällsvädret.

 Med detta i minne så blev det inget besök denna gång senare på kvällen på den restaurangen!

Denna gången njöt vi där på ett helt annat vis!

  

Forts. följer. Klicka här!

  

Onsdag idag och det är dags för simbassängen.

Sitta ut i bastun, plaska och simma ett slag.

Nu önskar jag er en lycklig och underbar dag,

med att få njuta tills det är dags för refrängen.

 
 
Birgitta

Birgitta

14 maj 2008 12:13

Fina bilder Bengt, men vilka tråkiga upplevelser ni hade i Venedig och Italien för övrigt...

Simma lugnt nu :)
Ingen körövning för mig på ett bra tag, för det är uppehåll ända till hösten.
Ha det bra min vän!
Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

14 maj 2008 14:21

Så tråkiga upplevelser...ta en stor god färsk glass efter badet i dag!
Badar du inte ute nu?
Kramen

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
maki

maki

14 maj 2008 14:32

Vilken underbar Venezia bild......har ju åxå varit där.....Nu hinner jag inte läsa Din resa eftersom jag lånar grannens data....Igen!
Ha det gott i bastun. Har Du björk kvasten med?
m a k i

http://maki.blogagratis.se

 
Corina

Corina

14 maj 2008 17:08

Har också bekanta som var på resa i Italen och dom ville inte tillbaka,tänker inte gå in på varför men dom rekomenderar inte Italien som resmål i alla fall.
Dina berättelser är i alla fulla fall lika trevliga att läsa varje gång!
Ha en fortsatt härlig kväll ! Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

14 maj 2008 17:09

Nu har jag skickat mail till dig om fotohanteringen, hoppas du förstår vad jag menar.
usch vilken upplevelse du fick av Venedig, har inte själv varit där men såg ett jätte intressant program hur dom ska göra för att undvika översvämning där i framtiden. Hade ingen aning om att det var en del där man måst åka båt för att komma till.
Hoppas du haft det bra med valrossträningen och att du överlevde den hemskt varma luften i bastun.
Ha det gott
Kramenmjamen på dig

http://www.av-eriksson.se

 
Marianne

Marianne

14 maj 2008 17:22

Missöden avlöser varandra med krig dåliga sängar och sen dålig grädde på glassen.
Nu hoppas jag att trenden vänder på er semester och att ni får lite mer tur. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

14 maj 2008 17:53

Men fy ett sådant elände ni råkade ut för. Om det hade varit en grej, så må det ju vara hänt. Men grej på grej. Det kan ju få den gladaste skit att bli förbannad. Hoppas att bsatun & simningen fick dig på glada tankar igen :)

Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

14 maj 2008 20:11

Usch och fy för sådana semesterminnen. Fast man skrattar åt dom ett tag efteråt förstås...

Kramen!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 maj 2008 20:58

Det var inget trevligt besök i denna annars så vackra staden, som det så vackert sjungs om i visan. Tror inte du återvände dit någon mera gång.. Kanske blev den fortsatta resan pricken över i'et !
Kram och simma lugnt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

15 maj 2008 11:23

rabarbern va ju faktiskt mkt större innan jag började hacka av den...och nu va det ju bara bladet jag ville fota! Inte hela min skörd...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards