Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

NU SKA NI FÅ GISSA!

Av Bengt - 16 maj 2008 11:35


Tillbaka till "Det var pcypern vi" KLICKA!


Gissa! Vad är det jag står vid för brun hög?

           (Titta vad som faller ner mellan mina händer!)

/Går in och gör ett tilläg nu. Det är rätt, något som ska torkas!/


  

Jag har vunnit en bok hos Hannele! Grattis jag!

  

Reseberättelsen slut. Vad ska jag nu Smida?


Var gång jag skrivit en fortsättningsberättelse, så känns det så tomt och kan inte komma på något att skriva om. Kanske jag kommer på något av alla mina reser ut i världen som kan vara något att berätta om så kommer jag igen. Men kan inte just nu finna någon som varit så rikt på händelser att det kan bli en bra historia. Kanske det kan bli något av de framtida resor jag tänker göra. Man vet ju aldrig vad man kan råka ut för på dem. Vill till Kuba, innersta Afrika,

Kina innan det blir som väst och många andra länder. Men måste spara mer då resor har blivit så dyrt. Bil är det inte längre att tänka på om man vill komma långt så dyr som bensinen blivit

i hela Europa. Då är det billigare att flyga, men då går man miste om allt som färden bjuder på. Av alla mina resor är det resorna med bil som blivit de mest spännande och upplevelserika.

Ska försöka se vad jag kan komma med på måndag. Kanske berätta en saga igen.

Får jag kommentarer som visar intresse för det, så blir det kanske en sådan!

Vet inte varför det är så svårt att just nu komma i gång med min livsberättelse. Jag skulle ju avsluta min skoltid, mitt äktenskap, Sjuksköterskeutbildning och arbete som sådan. Men rätt som det är så slår det till och sen gå det av bara farten! Har i alla fall gjort det innan när jag börjat en berättelse. Nu har jag inte mer att smida i dag.

  

Nu kommer efterlängtad fredagskväll

hoppas ni väl riktigt då ska njuta få.

Sen i morgon kommer den sköna helg så säll,

 då jag önskar er en stor glädje ska bliva då!

Kram.

 
 
Birgitta

Birgitta

16 maj 2008 11:56

Grattis till boken!
Sagor är alltid trevligt att läsa :)
Inte den blekaste aning om vad som är i högen...men kanske torv...?

Trevlig helg vännen och en stor kram från mig till dig!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

16 maj 2008 14:25

Druvor (russin) som torkar i solen kanske?
Vad du ska skriva om ...ja vet inte ...avsluta din skoltid...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 maj 2008 16:36

Maskrosor som skall bli till vin tror jag. Det var där du blev inspirerad när du gjorde ditt egna vin som om inte blev så bra ;-)
Det här var inte någon enkel gåta.. Är nog så trött så hjärnan går i spinn, har fortfarande inte sovit, vill tro att det går i ett till framemot 11 i natt, brukar bli så.
En maskroskram i em.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

16 maj 2008 17:00

Inte ens med förstoringsglas kan skogsfrun se vad som faller från dina händer. Det är troligen något som ska torka, kanske tobac?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden

16 maj 2008 17:16

Ni fyra som gissat. Inte ens i närheten.Alle var närmast på något vis och alla har rätt att det är något som ska torkas! Ni får svaret på måndag i ett nytt smide jag nu kom att tänka på jag kan göra då!

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

16 maj 2008 18:01

Skotsk haggis, faktiskt gott.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Frump

Frump

16 maj 2008 18:22

Ingen aning vad det är på bilden...som ska torkas...hm...nä kan inte komma på nåt.

Du får gärna berätta en saga nästa vecka!
Ha en skön helg, kram.

http://Frump.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

16 maj 2008 23:22

Jag har lite bråttom idag. Men gissa ska jag. Råsocker gissar jag på. Vad vann jag?
Ha en skön helg Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

17 maj 2008 09:23

Grattis till boken! Jobbet ska nog gå bra,brukar vara trevligt att jobba helg faktiskt,lite lugnare tempo och en del besökare att ta hand om.
Skickar kramar tillbaka...gillar kramar gör jag:)

http://wanilla.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

18 maj 2008 00:06

HUJEDA MIG... Du är ju värre än mig juuuu. Inte kan jag gissa vad detta är. Men hoppas att det är en himlens massa getingar som ligger döa där *skrattar*. Å jag avslutade inte med att inte lämna uppgiter om vilka terorsiterna va! he he he. Självklart va de urflugna ur boet. Det hade gubben min sett till :)
Ha en härlig söndag. Kram Bettan som är såååå trött just nu.

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

18 maj 2008 19:21

Nä nu får du allt tala om vad det är!!!
Jag som är så nyfiken...kommer ju att bli galen innan det är måndag!
Hoppas helgen vart bra...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

18 maj 2008 22:31

Hej vännen!
Kikar in fast att jag vet att du inte har bloggat ngt nytt i helgen. Hoppas att du i alla fall ska få en fin kommande vecka. Kramis jamis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

19 maj 2008 09:44

Ja du gosse, vad sjutton är det du håller på med....ingen aning faktiskt men ser fram emot svaret.
Vänta med sagobloggningen tills i höst då man är mindre och mindre inne på datorn...önskar jag i alla fall
ha en fin dag
Kramenmjamen på dig
Nette

http://www.av-eriksson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards