Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Slut för denna gång!

Av Bengt - 15 december 2008 20:23


Från början på polen resan:Klicka här!


Snart hemma i Sverige igen!

  

Då jag kört runt i nästan alla Tysklands städer tidigare semestrar ville jag uppleva lite minnen därifrån. Således styrde jag färden öster ut.

När jag körde igenom kolgruvedistrikten var det inte så värst trevligt. Lukten kunde man stå ut med men inte ögonsvedan. Så det blev inget uppehåll där inte! Men från vägen i närheten av Wrocslaw kunde man se vackra blomsterfält. 

 Så blev det mörkt och jag trött när jag kommit ifrån koldistriktet. Men i Polen stannar man inte bara bilen och går och lägger sig.. Det är nödvändigt med ett inhägnat och övervakat ställe. Kom till en liten by och började leta efter ett ställe att campa på.

Det stod en bil med lyktorna tända. Stannade och frågade det tre killar som satt i bilen var det fans någon campingplats. Jodå jag skulle bara köra efter dem så skulle de visa mig. Jag följde så efter dem men med deras sätt att visa mig vägen förstod jag att jag inte skulle hamna på någonCamping.

Jag svängde av och drog med hög fart in på en annan väg. Min husbil är en Amerikanare med stor motor som kunde dra ifrån en gammal Polsk bil hur lätt som helst.

Någon camping fann jag inte men däremot kom jag till slut fram till ett litet hotell med en inhägnad parkering. Där tog jag så in.Efter att ätit frukost på hotellet körde jag så vidare tills jag var framme vid gränsstaden Slubice och kom in i Tyskland. Hade inte mer en kommit in på den stora tyska vägen förrän jag fick se en ryslig bilolycka som hänt några minuter innan

Så åkte jag in och tittade lite på Berlin där jag hade minnen från när berlinmuren fanns.Besökte Hamburg där jag bott i tre månader en gång i tiden.

Så vidare med färga till Danmark upp genom Själand till Helsingör –Helsingborg och upp till Borås och så gick dagarna som vanligt igen på Hökåsen! Men dagarna var fyllda av starka, minnen mest trevliga och underbara.

 Men det blev fler resor genom Polen och camping i Zacopane och hoppas jag i framtiden  kommer att göra det igen! 


Ännu en ny Polenresa klicka här!


Så är det en ny vecka igen då jag säger som jag framfört i tidigare smiden. Nämligen att jag önskar att det blir en underbar och härlig vecka för er. Kram!


 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

15 december 2008 21:42

Jaha du Smen .... Nu har du kommit där jag känner igen mig och varit ett antal gånger. I Berlin har Resenärska varit ser du. Första gången efter murens fall så kunde man tydligt se vad gränsen gått för man gick från färg till grått om du förstår hur jag menar. I västra Berlin var det neon och färgglada byggnade och östra Berlin var grått, grått och tråkigt. Nå väl, det ändrades ganska snart för östberlinarna var hungrig på färgprakten i väst.

Det hasr varit så intressant att följa dig på din Polenresa så Medresenärska reser sig upp och niger som TACK !!! Nu väntar den här tokiga kärringen på en till utflyckt och det ska bli spännande att se vad du tar oss då.
TACK igen !!!
Ha det gott i gråvädret !!! Vi hörs!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

15 december 2008 22:13

Hemska upplevelser blir bra historiska;) Gott fattat och gasat där med skummisarna och en sån tur att där fanns en avtagsväg som inte tog slut! Nu känner sig skogsfrun nästan berest och sugen på fler irrfärder med smeden. Vart bär det hän?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 december 2008 22:19

Det var en svindlande tur vi fick med dig i Polen. Och foto på blomsterfältet är vackert.
Ha en skön vecka. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 december 2008 11:41

Hej Smed. Å så vackert vallmofält du fotograferat,Vallmon har en sådan enormt skarp färg men så vacker fast kortlivad. Som blomma alltså.

http://filifjonkan-se

 
Birgitta

Birgitta

16 december 2008 12:52

En fantastisk resa vi upplevt med dig genom ditt smide!
Ha en superbra dag!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

16 december 2008 18:15

Det var litt en historie,uhyggelig med de som skulle vise veg til campingplass da.Merkelige folk over alt.Godt du fant hotell og kom deg trygt hjem.
Ha en fin kveld.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards