Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg under april 2009

Av Bengt - 9 april 2009 21:02


 

Hej alla mina påskkäringar!

(Hej på er gubbar också!)

 

Står och tittar om jag kan se några av er bloggvänner fara förbi över huset.

Tyckte jag kände igen några men inga namn ska  nämnas!

 

Skulle sända en påskhälsning till alla er jag har mailadress till. Men mitt infogande fungerar för närvarande inte och då är det ju inget roligt för er att få mail med bara text.

Det blir då bara denna påskhälsning som jag kan sända från smedjan till er, som då är till er alla!

Se upp med romen i äggtoddyn så det inte blir för mycket för då blir det dåligt med uppäggningen!

  Så ber jag er att hålla er stadigt i kvasten så ni inte trillar av!

Därmed stänger jag smedjan inför påsken som då inte öppnar igen förrän på tisdag!

  

Så önskar jag er en underbar, trevlig, GLAD PÅSK med underbara stunder  med samvaro av vänner och närstående och kärlek,. KRAM!

 

Av Bengt - 8 april 2009 22:26


 

Lite kallprat!

  

Här sitter jag och hör regnet piska mot fönstret. Kalt och blåsigt har det varit  i dag.

Tänker på LO, Mona Salin, om vad som var på Uppdrag  granskning. Är full av meningar i sak.

Men får inte ut något i smedjan om det ändå. Vad ska ja då smida?

Nej det är kortslutning i hjärna!

Vad ska jag ha för bild i dag då?

Kan det vara något att visa hur det nu till Påsken att visa hur det ser ut utanför fönstret?

Jo jag ska visa det. Men det var ännu värre på balkongsidan för några dagar sen.

Det är det de nya de håller på att gräva ner för TV och datorer.

Detta är ju bara bla, bla men jag fick ju ihop ett litet smide ändå!

Men nu ska Annika och hennes mor få träffas igen även om det är i ett fängelse som måste vara paradiset jämfört med det hon kommer ifrån!

 

Önskar er nu att natten blir vilande och behaglig med en följande dag av lycka, kram!

 

Av Bengt - 7 april 2009 21:49

 

I dag går mina tankar över Atlanten!

 

Tankarna går till Annika som sitter kvar i ett fängelse. Det är nu sagt att hon ska

få komma hem till Sverige efter 27 års i USA-fängelse och fortsätta sitt straff här.

Det jag nu tänker och är rädd för är så inte blir till sist. Om så inte skulle ske skulle vara så grymt så grymt både för henne och hennes mor. Det är då ett högre straff, ja ren tortyr, än ett dödsstraff.

I dag är min innerliga önskan och hopp att det inte strular till sig utan i nästa nyhetssändning få höra att hon sitter på ett plan hem till Sverige.

Denna önskan och hopp hoppas jag ni delar med mig!

I min smedja tänder jag så ett ljus för Annika!

 

Vad har jag mer att säga än att jag många gånger kritiserat svenskt rättsväsen. Men bevara mig från USA:s

   

Men jag har ändå önskan att ni mår bra och har det så bra det går att ha, Kram!

 

Av Bengt - 6 april 2009 21:49

   
 

I dag gör jag ett smide enbart till en person vilket ni må förlåta. Men tänk

att en person kan få ett helt eget smide av smeden. Det är inte dåligt här i denna smedja, så vad stolt du ”jaha” må kunna känna dig!

 

Här får du mitt smide du anonyme sign. ”jaha” !

 

Du fega anonym med en signatur ”Jaha” skulle du vilja vara vänlig att kopiera det där ”som inte skulle vara första gången” Sen klistra in det i en kommentar till detta smide. Men då med ett ifyllt URL så du inte fegt gömmer dig bakom anonymitet.

Själv står jag för vad jag säger och gör även när jag gjort något fel.

 Du har  visat att du inte gör det genom att göra ett overifierat påstående anonymt.!

Men kanske du efter detta smide ändrar dig’ Närgånget är ju något mycket intimt!

 Verifierar du ditt påstående och ej anonymt utan fyller i din URL!

Då lovar jag dig att jag ska godkänna din kommentar vad du än gör för kommentar!

 

Kan du inte verifiera och inte vågar visa vem du är då säger jag dig: ”DU kan dra åt ”helvete” med dina kommentarer här i min smedja!”

 

För den som ev. förutom ”jaha” kan  vara intresserade av detta smide ska jag istället för enkelt

bara godkänna det låta ”jahas” kommentar mer synligt lyftas hit! Så här är kommentaren!

 Kommentar till Ledsen!
Du kanske blev för närgången mot henne med! Är ju inte första gången.
av jaha den 4 april 2009 kl 14:44 


  


Nu till mina övriga här besökare och bloggvänner kan jag säga att jag haft en underbar helg. Men jag finner inget efter det personliga smidet attkunna få ihop något att smida till er! Något jag tror att ni säkert förstår.

 

Nu en ny vecka att få önska att det blir för er en vecka med glädje, lycka och underbara stunder, KRAM!

 

Av Bengt - 3 april 2009 22:18

 
 

Har jag mist en vän?

 

 Hade en sen tidig början en trevlig bloggvän. Tror att den har försvunnit..

Under 17 dagar besökte jag henne varje dag jag var ute på bloggarna.

Under de 17 dagarna fick jag inget livstecken från henne så jag bestämde

mig för att inte göra några kommentarer hos henne förrän hon hörde av sig

i smedjan.

Jag kan inte komma på att jag gjort några kommentarer hos henne som gjort

att hon inte vill hälsa på mig mer.

Men jag saknade henne och till sist efter ytterligare 24 dagar måste jag ändå höra av mig hos henne.

Med sårat sinne gjorde jag denna kommentar:  ”Vill bara tala om att jag fortfarande har en smedja! Men är den för tråkig så kan jag inte bättre! Men nu får jag skynda vidare till de som är trogna besökare! Ha det bra!”  .( Var kanske en dum kommentar. Vad tycker ni?)

Fick följande svar i smedjan: ”Tur att du har trogna besökare då …”

Nu är min frågor:.

Ska jag besöka henne igen med vänliga ord m.m .och hoppas på att hon fortfarande finns kvar bland mina bloggvänner?

Ska jag bara konstatera att hon inte är intresserad av min smedja och jag har mist en bloggvän?

Om svaret är ja på andra frågan ska jag tala om för henne om vad jag här har smidet?

  

Förlåt att jag avslutar veckan med ett smide med denna för mig tråkighet! Men det kändes bara att jag måste få ut det ut tankarna!

 

Nu får jag skaka av mig detta inför helgen och önska att det för er blig en underbar helg. Kram!

Av Bengt - 2 april 2009 20:17

 
  Hade gjort ett smide i går. Då jag skulle spara det kom det bort. Orkade inte också tala om det i mitt inlägg i gårkväll!  

 GÅRDAGEN HAR ALLTID VARIT MIN DAG !


 

Många luras, men ett riktigt lureri ska vara sådant som är helt omöjligt!

Detta året var kanske mitt aprilskämt för grovt och uppenbart. Inte många som gick på det!

Skulle nog valt en annan bild,  ex. den som den jag visar i dag?

Sitter nu och tänker tillbaka på hur jag år efter år inom mitt arbete på lasarettet i

över 25 år körde mina 1.e april luranden.

Bara en sådan sak hur de satte upp ett kryss av tejp för att fönstren inte skulle gå  sönder när de sprängde för ett bygge.

Eller hur arga de var för att det skulle bli automat och betalning för användandet av hissarna.

Trots de lärde sig att jag varje år kom med något. Därtill fick höra en som sa: ”Se nu upp

för nu kommer han med något dumt igen!” Så gick de på att bli lurade!

Jag tog hjälp av sekretariatet ibland och vaktmästarna som delade ut post.

Själv höll jag masken, skrattade hemma i sängen eller inom mig på arbetet.

Men det var en gång masken föll. Det var den gången de bland annat skulle ta stövlar på sig för att inte få ström när de öppnade vattenkranarna.

Vid lunchtid kom en personal och viskade till mig: ”Bengt i dag får man se upp!”

”Varför då?” Undrade jag.  ”Så man inte blir lurad. Det är ju 1:e april!” Svarade hon.

När jag såg ner på hennes fötter så stod hon där med stövlar på sig som hon haft på sig sen morgonen!

Då brast det för mig. Jag satte mig ner på golvet och skrattade så tårarna rann som en störtflod.

Ser ni det framför er?

Se alla kommentare som inte blev godkända föränn dagen var slut!

  

Önskar er en god natt med ett vaknande till en underbar dag, KRAM!



Av Bengt - 1 april 2009 23:56

Somnade efter badet. Nu yr i huvudet och vill

bara få lägga mig!

Får vänta med smide till i morgon.

Ursäkta. Kommer till er längtansfull i morgon!

Kram på er och god natt, Ha det underbart!

Av Bengt - 1 april 2009 00:47

   

Vetenskaps magasinet.

 

De flesta har väl hört och sett men ändå .

Då jag brukar följa alla vetenskapsprogram var det ett som var så

intressant att jag måste se lite mer av det på datorn. De visade det ju även på TV

 Då hade de bilder på det som det de hade talat om i radion och visat på TV.

Visar här ovan en av bilderna som var den mest förunderliga.

Programmet handlade om undersökningar på platser som tidigare varit outforskade!

Då hade de funnit genförändrade djur som levat skyddade i miljoner år på en sådan forskning.

Många tänker på  att de ska kunna finna eller komma konstiga varelser från rymden.

Det finns så mycket att utforska ännu på jorden. Det är så lite vi vet ändå om livet här på jorden.

Så vi behöver inte fara ut i rymden för att upptäcka konstiga varelser 

Kanske en dag träffar de på människor som är helt otänkbara som också lever skyddade på någon ännu inte utforskad plats. Kanske djupt inne i ett stort grottvalv.

 

Klockan blivit så mycket att jag säger god natt på er!

 

Önskar er en ny underbar dag och en fantastig ljuvlig fortsättning på veckan.!

 


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards