Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Ett smidjeförsök!

Av Bengt - 8 april 2009 22:26


 

Lite kallprat!

  

Här sitter jag och hör regnet piska mot fönstret. Kalt och blåsigt har det varit  i dag.

Tänker på LO, Mona Salin, om vad som var på Uppdrag  granskning. Är full av meningar i sak.

Men får inte ut något i smedjan om det ändå. Vad ska ja då smida?

Nej det är kortslutning i hjärna!

Vad ska jag ha för bild i dag då?

Kan det vara något att visa hur det nu till Påsken att visa hur det ser ut utanför fönstret?

Jo jag ska visa det. Men det var ännu värre på balkongsidan för några dagar sen.

Det är det de nya de håller på att gräva ner för TV och datorer.

Detta är ju bara bla, bla men jag fick ju ihop ett litet smide ändå!

Men nu ska Annika och hennes mor få träffas igen även om det är i ett fängelse som måste vara paradiset jämfört med det hon kommer ifrån!

 

Önskar er nu att natten blir vilande och behaglig med en följande dag av lycka, kram!

 

 
 
Alle

Alle

8 april 2009 23:07

Nej jag är inte så trött just nu...snälla barn i kväll de somnade så sött så...så jag fick sluta en halv timmma tidigare...skönt!
Härlig utsikt från ditt fönster...
Och varför lägga ner energi på att tänka på LO och Mona Salin...finns väl roligare saker att tänka på!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

8 april 2009 23:55

Struntprat är viktigt, enl. en proffersoska (heter det så ,tro?)
God natt på Dig ,Smeden!
Sov så gott.
maki

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alle

9 april 2009 00:04

Det finns nytt nu du!

 
kurrelina

kurrelina

9 april 2009 08:50

Det var ingen vidare vy du har just nu, men håll ut för sen får du kanske bättre bredbandsuppkoppling.

Ingen idé att ringa och skälla på honom, det har massor med folk gjort och det hjälper inte.

Ha en fin helg och var rädd om dig
KRAMIZZZZar från mig

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

9 april 2009 10:38

Det skjer saker utenfor hos deg ser jeg,typisk det når våren er kommet.Men blir vel bra til slutt:))
Grått og trist vær her i dag,venter med lengsel på solen og varmen igjen.
Ha en fin påske.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 april 2009 10:56

God Skärtorsdag på dig Smed Ska du med till Blåkulla idag sno dig då för vi drar straxt allihop skratt..Nåväl ja det är ju inte så vackert utanför ditt fönster precis men det är ju bra grejor som kommer i jorden i alla fall Det har ni ju nytta av med så det blir väl klar så småningom då så er gård blir så där somrig so den ska vara,Glad påsk på dig

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 april 2009 11:26

/¯¯/^\
\__) ,'' ^''^''¯¯¯¯\
. . . . ./ o . o \¯'\_/
. . . >{ -.x.- }< GLAD PÅSK!
. . . . / ' .- . ' \
. . . .(_m . m_)
. . . ./ . . . . ..\
. . . _\ . . _ . ./_
..,\!(___ /*\___)/,.\. ___\!/,.___,\!/,.__

Påsk-kramar från Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards