Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Har fått svar!

Av Bengt - 29 januari 2010 18:48

  

Finns i Sätra en mil från mig!



Forts. från igår!


Jag fick då ett rejält svar från Skomakar- Lisa på smidet ”smedens mattematik”. Det gillade jag!    Vist gillade jag er andras kommentarer också så det så, men de var inte lika utförligt!.

Men denna gång tycker jag det är synd att jag har så dåligt med besökare. Det kunde ju med många besökare ha blivit en väldigt intressant diskussion i smedjan, för jag tror att det finns många som ser det på ett annat sätt än Skomakar- Lisa!

Själv ställer jag mig denna gång neutral till vad hon framfört. I gårdagens smide ville jag bara väcka frågan med en liten spets och ha något att smida i går. Men mina politiska åsikter är ju ändå väl kända sen dels mina barn och skoltidsberättelser liksom de som finns i kategori ”politik”!

  

Efter att ha lyssnat på senaste ”välviljans apartheid” P1 har jag något i huvudet jag skulle vilja smida men vet inte hur jag ska formulera och ge uttryck åt det jag tänker. Se om det blir något av det någon gång nästa vecka,

Nu är det helg igen och då kopplar jag bort både smedjan och bloggarna efter att ha vandrat runt hos mina bloggvänner och gjort mina kommentarer hos er.


Något jag tycker är väldigt roligt är att det finns lokala väder. Det är intressant att se hur vädret är just där ens bloggvän befinner sig!


Det var inte mycket jag kunde komma på att smida denna fredag. Hoppas det kan bli antingen något roligare eller intressantare nästa vecka. Helst båda delarna.


Nu önskar jag främst mina bloggvänner men även de som tittar in här för övrigt en underbar och härlig helg fritt från bekymmer. Kram!


 
 
Alle

Alle

29 januari 2010 19:59

Ja hon va ju vacker !
Ha en skön helg du med...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

29 januari 2010 20:47

Vilken snygging ;)

Trevlig helg! Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

29 januari 2010 21:12

Angående min hårklippning, så är 15 cm inget, nu är det bara till halva ryggen. Skulle aldrig kunna ha kortare hår, men då jag har så fruktansvärt tjockt hår, (tydligen mer än vanligt enl frissan) så är det skönt att klippa av det lite och sedan tunna ur det lite,blir lite lättare haha. förresten så behövs detta medelande publiceras haha. ha en bra helg

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

29 januari 2010 23:26

Är så sömnig efter dansen i kväll, men måste ju titta in här och natta dig (innan du somnar hehe). Den statyn var speciell, fin tycker jag. En sådan dockvagn finns det ute i bo'a på vårat ställe i Värmland, den är så gullig, den har många år på nacken, tror det är efter min mans mormor. Synd att Agneta åkte ut från Let's Dance i kväll, gillar henne mycket. Vet inte vad jag skall kommentera från ditt smide i kväll, politik är jag inte så intresserad av, men vet att du är det och det ligger dig varmt om hjärtat.
Nää, nu skall jag gnussa kudden. Natti, natti !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

1 februari 2010 18:46

Politik kan vara både spännande och urtråkigt. Allt beroende på vad som diskuteras. Tråkigt nog finns det ont om folk som vågar ifrågasätta de som styr vårt samhälle.
Dagstemperaturerna varierar ganska mycket i vårt avlånga land. Tyvärr finns inte vårt lilla samhälle med och den närmaste stadens temperatur skiljer sig flera grader från den vi har.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Flanören...

Flanören...

2 februari 2010 11:06

Vilken härlig skulptur!
Vem är konstnären och när är den gjord?

Frågar bl.a därför att Borås profilerar sig som skulpturstaden, med viss framgång, understruken av Pinoccio som frontfigur.

Ha det bra.

PS
Ville du ha en bild från ditt ställe i Vegby?

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

2 februari 2010 18:59

Flanören: Jag kommer till din blogg och ger svar!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards