Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

AKTA ER FÖR BONDFÅNGARE!

Av Bengt - 18 mars 2010 20:01

  


HÄR ETT VARNANDE EXEMPEL


Har sänt ett mail i dag med nedan text.  Namn i smidet har borttagits!

 

Abonnentavtal.  


Den 11/2  2010 träffades ett nytt mobiltelefonsavtal med Tele 2.

Detta skedde i Hallunda centrum vid entrén till Lidl med en xxxxx xxxxxx.

som skulle vara försäljare för Tele 2.

Jag hade ett tidigare avtal med Comviq  (Tele 2) som heter kompis.


Det avtalat innebar att jag kunde ringa cirka 3 samtal om dagen gratis i månaden

till Comviqs övriga   abonnenter för 69:- kr i månaden och övriga samtal gratis om det inte översteg samtalskostnader på 69:- kr. och under flera år har jag inte behövt betala mer än 69;- kr i månaden.

Det nya avtalet som tecknades  innebar att allt skulle gälla precis som det avtal jag redan hade med Tele 2. Något vi gick igenom flera gånger för att jag skulle bli helt säker på detta.

Det ena efter det andra blev struket i avtalet som då skulle visa att det skulle bli precis som jag hade det. Den enda ändringen skulle vara min månadskostnad som skulle sänkas med 30 kronor


Alltså det enda som då skulle bli ändrat var att jag bara skulle behöva betala 39:-kr i månaden men då om jag förband mig att behålla mitt nuvarande mobiltelefon-nr i 24 månader (2 år).

Vilket jag givetvis ansåg som helt acceptabelt då jag inte hade eller har någon tanke på att ändra mitt telefon-nr. i framtiden!


Sedan dess har jag bara haft en massa onödig besvär med telefonsamtal med långa väntetider. Till mig påförda dyra räkningar m.m


Först kom ett nytt  Sim-kort med ett annat telefon Nr än det jag hade sen tidigare

Blev tvungen att ringa Tele 2 och förklara att jag inte ville ha något nytt nummer utan ville behålla mitt gamla som var överenskommit.


Sen kom en räkning på 143:- kr. som skulle betalas den  20010-03-28.

Ny köväntan på tele 2. varmed krångel att få annullerat den räkningen.


Så den 18 mars 2010 får jag ett SMS  att  Tele 2 kommer att dra 91:- kr. på mitt konto.

Hade väntat mig att det skulle dras 39:- kr. denna gång på mitt konto.

Ny köväntan på Tele 2 för att få en förklaring på detta.


Får en förklaring att jag tecknat ett helt nytt avtal med Tele 2 och det gamla avtalet inte gällde mer. Att det var ett avtal som inte var enligt vad jag tecknade i Hallunda centrum den 11 febr. 20010.

Att få någon rätsida på detta hos Tele 2 gick inte utan de var inte med dem jag träffat avtal med, utan jag fick vända mig till ett bolag med ett engelskt namn, vilka det var som tecknade avtal för Tele 2:s räkning.


Bolaget hette xxxx xxxx xxxxx xxxxx AB och ringa dit blev en väntetid på en halvtimme.

Där får jag till sist tala med en xxxxx som är väldigt motsträvig på allt jag vill ta upp.

Till sist säger hon att tecknat avtal ska annulleras. För övrigt kan hon inte ge mig upplysning om hur det ska bli med räkningen jag fått. Vem ersätter mig för telefonsamtal och tidsspillan m.m kunde jag inte få svar på trotts min fråga vem som är ansvarig i ärendet vilket denna xxxxxx uppgav sig vara.

Ville inte uppge vem som var bolagets chef och hur man kunde nå honom. Till sist lyckades jag dock få namnet men inget mer!


Jag anser att detta avtal som träffats den 11 februari är ett rent  bondfångeri och bedrägeri.


Något jag kommer att yrka skadestånd för.


 Nu väntar jag bara på svar på detta mail!



Men för övrigt har jag önskan att ni mår riktigt bra, har det skönt och mår bra. Kram!



 
 
Birgitta

Birgitta

18 mars 2010 21:24

Oj, oj, vilket strul du har med detta bolag! Vissa tycker dom kan bete sig hur som helst...!
Hoppas du får någon rätsida på detta.

Kvällskram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

19 mars 2010 06:52

God morgon Smeden.
Ang. din kommentar till mig igår om bussar till Dannike.
Jag gick in på Västtrafiks tidtabeller och konstaterade att du har vardagar 7 dubbelturer och lördagar 2.
Det kan tyckas lite om man bor i centrala Borås eller Stockholm.
Men det är förmodligen en linje med lågt resande och därmed liten täckningsgrad.
Dannike drar nytta av en tur Borås-Gällstad-Ulricehamn.
Utan den hade det nog varit glesare.
Dannikeborna får alltså sin beskärda del av de 1.4 miljarder kommuner och region lägger på kollektivtrafiken.
Sen är det ju alltid surt, när det är en timme till nästa buss, eller ve och fasa missar sista bussen.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

19 mars 2010 10:15

Jo du mr. Smed, det är livsfarligt att köpa abonnemang så som du gjort, jag har en väninna som stup i kvarten går på en massa idiot erbjudanden av div. teleoperatörer, tror nog man ska i första hand kolla med den operatör man har, om dom har några andra erbjudanden, men 69 kr i månaden tycker jag är otroligt billigt.
Båthuset ligger i Sigtuna, nere vid hamnen.
ha en fin dag
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

19 mars 2010 15:00

Först; vilken fin gatubild! Har du tagit den, vad är det för kyrka som sticker upp där?
För att bli bondfångad måste man väl vara bonde...ha! då klarar torparkäringa sig;-) Sunt bondförnuft är bra, det kan även torpare och andra ha. Aldrig träffa avtal pr telefon eller med gatumånglare är min tumregel, man blir så lätt omkullpratad när de slår på charmen och överöser en med argument;-) Hoppas det fixar sig för dig och du får lugn och ro sen. Trevlig helg!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

19 mars 2010 22:12

Jag hoppas du får rätsida på strulet med abonnemanget.
Och att du får en trevlig helg.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Dottern

Dottern

21 mars 2010 11:45

Ville bara säga grattis på namnsdagen. Bengt kommer från Benidictus (påvelikt vá) och betyder 'den välsignade'

http://blogg.marlenes.nu

 
Corina

Corina

21 mars 2010 21:58

Kommer aldrig att anlita något annat bolag än Telia, så de så ! Alla andra göre sig inte besvär hos mig i alla fall.Många är det som försökt men tji fick dom och mitt abbonemang kostar 69 kr i månaden plus det jag ringer, har aldrig kommit över summan 100 kr en enda månad hittills i alla fall under måååånga år :)Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

21 mars 2010 22:27

Förbaskade telefonförsäljare som går ut med falsk reklam och inte har rent mjöl i påsen, bara skapar oreda för den drabbade, fy fa....

Grattis på namnsdagen i dag, skickar ett fång tulpaner ut i rymden, hoppas du kan fånga dom.
Kramen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 mars 2010 09:12

Hej Smeden Men ojoj det där lät då i inget vidare, Men jag har lärt mig att "aldrig ändra på något som fungerar" skrattar, då blir det problem direkt.Ofta är det någon hake men erbjudanden för det är ju så att ingen av de där är ju någon välgörenhetsinrättning det går alltid ut på att de skall tjäna mer pengar så ha en bra dag och kram

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards