Direktlänk till inlägg 18 mars 2010
HÄR ETT VARNANDE EXEMPEL
Har sänt ett mail i dag med nedan text. Namn i smidet har borttagits!
Abonnentavtal.
Den 11/2 2010 träffades ett nytt mobiltelefonsavtal med Tele 2.
Detta skedde i Hallunda centrum vid entrén till Lidl med en xxxxx xxxxxx.
som skulle vara försäljare för Tele 2.
Jag hade ett tidigare avtal med Comviq (Tele 2) som heter kompis.
Det avtalat innebar att jag kunde ringa cirka 3 samtal om dagen gratis i månaden
till Comviqs övriga abonnenter för 69:- kr i månaden och övriga samtal gratis om det inte översteg samtalskostnader på 69:- kr. och under flera år har jag inte behövt betala mer än 69;- kr i månaden.
Det nya avtalet som tecknades innebar att allt skulle gälla precis som det avtal jag redan hade med Tele 2. Något vi gick igenom flera gånger för att jag skulle bli helt säker på detta.
Det ena efter det andra blev struket i avtalet som då skulle visa att det skulle bli precis som jag hade det. Den enda ändringen skulle vara min månadskostnad som skulle sänkas med 30 kronor
Alltså det enda som då skulle bli ändrat var att jag bara skulle behöva betala 39:-kr i månaden men då om jag förband mig att behålla mitt nuvarande mobiltelefon-nr i 24 månader (2 år).
Vilket jag givetvis ansåg som helt acceptabelt då jag inte hade eller har någon tanke på att ändra mitt telefon-nr. i framtiden!
Sedan dess har jag bara haft en massa onödig besvär med telefonsamtal med långa väntetider. Till mig påförda dyra räkningar m.m
Först kom ett nytt Sim-kort med ett annat telefon Nr än det jag hade sen tidigare
Blev tvungen att ringa Tele 2 och förklara att jag inte ville ha något nytt nummer utan ville behålla mitt gamla som var överenskommit.
Sen kom en räkning på 143:- kr. som skulle betalas den 20010-03-28.
Ny köväntan på tele 2. varmed krångel att få annullerat den räkningen.
Så den 18 mars 2010 får jag ett SMS att Tele 2 kommer att dra 91:- kr. på mitt konto.
Hade väntat mig att det skulle dras 39:- kr. denna gång på mitt konto.
Ny köväntan på Tele 2 för att få en förklaring på detta.
Får en förklaring att jag tecknat ett helt nytt avtal med Tele 2 och det gamla avtalet inte gällde mer. Att det var ett avtal som inte var enligt vad jag tecknade i Hallunda centrum den 11 febr. 20010.
Att få någon rätsida på detta hos Tele 2 gick inte utan de var inte med dem jag träffat avtal med, utan jag fick vända mig till ett bolag med ett engelskt namn, vilka det var som tecknade avtal för Tele 2:s räkning.
Bolaget hette xxxx xxxx xxxxx xxxxx AB och ringa dit blev en väntetid på en halvtimme.
Där får jag till sist tala med en xxxxx som är väldigt motsträvig på allt jag vill ta upp.
Till sist säger hon att tecknat avtal ska annulleras. För övrigt kan hon inte ge mig upplysning om hur det ska bli med räkningen jag fått. Vem ersätter mig för telefonsamtal och tidsspillan m.m kunde jag inte få svar på trotts min fråga vem som är ansvarig i ärendet vilket denna xxxxxx uppgav sig vara.
Ville inte uppge vem som var bolagets chef och hur man kunde nå honom. Till sist lyckades jag dock få namnet men inget mer!
Jag anser att detta avtal som träffats den 11 februari är ett rent bondfångeri och bedrägeri.
Något jag kommer att yrka skadestånd för.
Nu väntar jag bara på svar på detta mail!
Men för övrigt har jag önskan att ni mår riktigt bra, har det skönt och mår bra. Kram!
Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria... Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade. Det är med stor so...