Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Gasoldammsugaren fungerar inte!

Av Bengt - 1 april 2012 02:08


 


BILVÅRD!


Det är nu dags för damsugning av bilen. Sista sommaren var jag ju i Polen igen. Vad fann jag där om inte en gasoldriven dammsugare. Ganska billig så jag köpte en. Jättebra om det om det inte varit för att i Sverige finns de tydligen ännu inte och således inte heller gasoltuber till den. Går ej heller att fylla på tuben till den i Sverige.

Nu är det dags att vårstäda bilen. Men ack där står Jag med en tom gasoltub och därför en obrukbar dammsugare.

Blir till att kostsamt anlita biltvätten i stället’

Man kan säga: Det man vinner på karusellen förlorar man på gungan!


Trots vädret i dag så har våren gjort sitt intåg nu i Sverige så önskar jag er underbara och vackra vårkänslor och stunder!

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

1 april 2012 11:08

Ja ja du, Sverige är ett efterblivet land. kan du inte gasa på lite och försöka fylla den där tuben -starta bilen och sätta en plastpåse på röret...eller någon annanstans, hehehe.
Bra försök denna FÖRSTA APRIL!

Kram, och ha en bra dag.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

1 april 2012 18:05

Ha ha ha du e rolig du =). Skit att det inte går att fylla den här då. Trodde att det skulle gå att fixa med all slags fyllning. Men där ser man. Nej då får det allt vara den gamla hedliga dammsugarn med sladd för min del =).

Glömde ju att kommtentera din vackra blomma som igår. Otroligt vacker! Önskar dig också en fin kväll trotts att det är en aningen kallare idag.
Kramis Vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

1 april 2012 19:05

Kära Smeden, denna damsugare har du nog smidit och konstruerat ihop i din smedja, hahaha, den var bra men hade varit ett dårligt köp. I dag har jag varit extra på min vakt, men erkänner att jag är lättlurad, tror inte jag har trillat dit i dag hoppas inte det :D
Det är så roligt att du är tillbaka och är som den Bengt jag har lärt känna.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 april 2012 09:59

Hej Bengt Alfred. Så du är tillbaka igen det var ett bra tag sen sist nu. Var in och kikade efter dig häromdagen men då syntes du ännu inte till-Hoppas allt så bra som det kan vara hos dig då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards