Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Bilen stulen!

Av Bengt - 16 april 2012 20:51

 

Bilden min bil!



Ja nu tänker jag smida lite om vad som hänt sedan apr. 2010 och får hänföras under rubriken Svenska rättsväsendet,


Som jag berättat så stals min bil. Det var i Göteborg i sept. 2010.

Jag fick hyra bil för att komma tillbaka till Stockholm, Det var inga problem.

Försäkringsbolaget betalade och ni må tro det var en fin bil. En Volvo cabb av senaste

modell som gått 100 mil.

Men det var faktiskt en farlig bil. Jag ä inte den som sitter och stirrar på hastighetsmätaren när jag kör. Det var natt och lite trafik  på motorvägen mot Stockholm Jag njöt i lugn  fart när jag tyst for förbi en och annan långtradare och krypare.

Så slog jag en blick på hastighetsmätaren! Nej det var inte sant. Visaren var uppe i över 200km/h.

Släppte gasen och tryckte lätt på bromspedalen. Resten av vägen till Stockholm fick jag hela tiden hålla  koll på mätaren då jag var rädd för att komma upp i allt för hög fart även om jag är van  att köra fort. Men i denna bil kunde man inte känna när det gick för fort.

Jag fick ut så pass mycket från försäkringen att jag fick råd att köpa en ny Saab årsmodell 2000.


Forts. Följer! 


Ny vecka igenoch önskar den blir för er bättre ån vad ni kunde önska er. Kram!

 
 
Bettan

Bettan

16 april 2012 21:48

Ha ha ha du e bara för skön med dina beskrivningar. Kan se dig framför mig "glidandes" i endast de 200 & funderande över varför i hela världen alla andra kör så lungt =)
Gott att du i alla fall fick en ok bil efter utbetalningen. Värre hade det nog varit om du fått C-70:n. Du hade nog blivit bötfälld ett x antal ggr & kankse förlorat körkortet =).
Ha en god kväll vännen! Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

16 april 2012 21:48

200 knyck! Är du säker på att inte hastighetsmätaren visade fel.
Roligt att du gillar Saab, det är synd om den försvinner ur landet tycker en som jobbat på fabrikens ritningsarkiv en gång i Hedenhös;-)

Kram på dig.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

16 april 2012 23:09

Vilket trauma att förlora sin bil, hittades den inte ? dom kommer ju oftast tillrätta och hittas på någon undanskymd plats.
200 knyck, fy på sig smeden :-) tur du inte fick blåljus efter dig som följd av denna vilda farten, då hade du inte kunnat köra på länge. Du hade tur denna gången vill jag lova.
Kram vännen och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 april 2012 08:57

Hej Smed,,,ja nya bilar gör en lätt fartblind . Det hörs inte att man kör fort.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards