Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg under april 2012

Av Bengt - 12 april 2012 20:55

 



Lovade berätta vad som hänt sedan april 2010 då jag försvann från smedjan.


Som ni mins så hade jag vattenskada på Hökåsen och måste åka dit.

Då var jag där och hos Marlene i Götet till Hösten och kunde inte Smida utan dator

som jag inte har på Hökåsen.

När jag så skulle till Stockholm igen hade min bil blivit stulen och fick en massa bekymmer

med det.

Sen strulade datorn och fungerade inte.

Så var det dags för Tännes och fjällen en månad innan jag kunde komma till Marlene och få lagat  datorn. Samtidigt som jag var på Hökåsen och tittade till.

Därefter blev det 2 månader i Polen.

Hemma i Stockholm hamnade jag under hösten på sjukhus på grund av lungödem. En tid efter för njursvikt. Lusten för smidandet ville inte komma.

När Jag väl tänkte ta upp smidet så pajade datorn ihop riktigt och nu sitter jag här med min tomma laptop.

Under hela denna tid har det hänt saker som jag snart kommer att smida om.


Så det var det om  att smedjan varit stängd!


Det är gott att på nytt få önska att ni mår bra och har det gott!



Av Bengt - 11 april 2012 21:08

 



Påsken slut, Jag med! I förrgår kom jag i säng kl 5 på morgonen. I går var jag hos veterinären med ne kompis hund. Tyvärr fick den sluta sina dagar. Så det blev väldigt sänt i går också.

För sent för bloggar och smidandet. Känner inte heller för något smidande i dag  heller!

Hoppas att det varit en fin och härlig påsk för er!


Slutar med en önskan med att lyckan står er bi och hälsa och humör är på topp!

Av Bengt - 5 april 2012 17:48


 


Har haft det lite snerjit så det blev inget smidet under veckan.

Men här kommer i alla fall en påskhälsning till er alla och så

får vi ses igen efter påsk!!

God färd alla kärringar! 

Ägga nu upp er ordentligt!


Så önskar jag er en underbar, glad och oerhörd trevlig påskhelg med många påskpussar från mig!

Av Bengt - 1 april 2012 02:08


 


BILVÅRD!


Det är nu dags för damsugning av bilen. Sista sommaren var jag ju i Polen igen. Vad fann jag där om inte en gasoldriven dammsugare. Ganska billig så jag köpte en. Jättebra om det om det inte varit för att i Sverige finns de tydligen ännu inte och således inte heller gasoltuber till den. Går ej heller att fylla på tuben till den i Sverige.

Nu är det dags att vårstäda bilen. Men ack där står Jag med en tom gasoltub och därför en obrukbar dammsugare.

Blir till att kostsamt anlita biltvätten i stället’

Man kan säga: Det man vinner på karusellen förlorar man på gungan!


Trots vädret i dag så har våren gjort sitt intåg nu i Sverige så önskar jag er underbara och vackra vårkänslor och stunder!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards