Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Har nyttjat sensommaren!

Av Bengt - 24 augusti 2015 16:23

     


Först får jag här svara kommentarerna i ”Min katt Mia”!

Så långa kommentarer och så mycket kunnande har jag inte tidigare någon gång fått.

Ja man lär så länge man lever och genom de kommentarerna har jag fått nya kunskaper i mitt långa liv. Så vist är det bra att ha bloggvänner i det hänseendet. Jag tackar så mycket till er alla för era kommentarer!


Så till mitt övriga inlägg.

Jag har verkligen tagit vara på dessa varma och härliga sensommardagar. Mellan 27 och 30 grader varmt med en sval sommarvind framemot kvällen som också hållit en hög temperatur,


Tagit vara på dem på så sätt att få vara vid stranden i Vårby. Ca 7 km hemifrån.

Där jag har fått simma i Mälarens bräckta vatten.


Första dagen jade jag inte tagit något med mig att äta för de har mat i kiosken. Men den var stängd för säsongen.

Men jag blev bekant med ett par Skåningar som grillade så jag blev bjuden på både mat och dryck!

Något mer har jag inte att säga mer än att jag haft det riktigt skönt och får ha det i minne nu när det sägs är slut på denna sensommar



Var så goda här kommer lite bilder från detta badställe som jag passade på att ta innan det blev allt för mycket folk.


               


Ha det bra och passa på och njut innan regnet kommer!

 
 
Mia

Mia

24 augusti 2015 23:31

En fin blogg och fina bilder!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Bengt

25 augusti 2015 11:04

Jag tackar för tittade in och tyckte om min blogg!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

27 augusti 2015 15:47

Du ser ju ut att ha det gott där. Hyggliga skåningar som bjöd på mat, talar du fortfarande skånska förresten? Det kanske i så fall hjälte till. Jag passade också på att bada de där sista härliga dagarna i augusti.
Här är det åskvarmt och har regnat mycket idag.

Kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

27 augusti 2015 18:51

Alla hör att jag kommer från Skåne. Det är lätt att få den dialekten och sitter den i.
Härom kvällen duggregnade det. Väntar på riktigt regn i kväll! Nu ska jag gå vi och se om det är något nytt hos dig. Kram hälsa RR

 
Margita

Margita

27 augusti 2015 21:58

Härligt att få bada och njuta av sol och värme! Men inte var det väl det sista för i år? Hoppas inte det....min syster och jag siktar in oss på fler bad, förra året badade vi sista gången i september men då var det kallt i vattnet :D
Men vad mysigt att bli bjuden på mat! Kul att se dig också förresten!
Ha en bra kväll och morgondag! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

27 augusti 2015 22:55

Ja inte var det väl till någon fördel precis.Men det är jag och skäms inte! Det är många gånger jag badat i september, men jag tror inte det blir så i år.
Jag tror att det är dag s att säga godnatt nu!

 
Corina

Corina

28 augusti 2015 10:01

Kan förstå att du har njutit! Själv kan jag inte alls njuta av värmen som varit. Idag är det dock mulet och blåser lite hos mig så jag hoppas den värsta värmen gett med sig nu. Blir hemskt att jobba i denna värme som varit. Ha nu en härlig helg, själv ska jag jobba denna helgen ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

28 augusti 2015 11:10

Du trivs säkert bäst på vintern som jag inte alls tycker om mer än när jag kan vara i en fjällstuga.
Hoppas det nu ite blir allt för jobbig helg. Här har det börjat bli kyligt. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards