Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Vet inte vad jag ska smida.

Av Bengt - 7 september 2015 11:01

 


Åter en ny vecka. Alla andra veckor synes så långt bak, de har bara försvunnit!

Skulle ju smida något igen i dag.

 Men ärligt talat vet faktiskt inte vad. Jag känner mig i det hänseendet som ett punkterat bildäck. Förra veckans smide plus alla andras inlägg om flyktingarna gör mig nu helt tom i huvudet.

Nog för att det fanns mycket mer att smida om det men jag tror att då skulle jag bara bli tjatig

och intresset försvinner för mitt smidande.


I alla fall har regnet öst ner i över två dygn i sträck, men nu skiner solen!


Den delen av min sjuksköterske utbildning liksom mitt arbete som sjuksköterska saknas i min levnadshistoria.

Men det verkar svårt att börja berätta om det. Vet inte varför. Försökt flera gånger men det har inte gått bra. Men en dag kommer det nog.


Hon fortsätter att kommentera, men det är ju bara trycka ta bort !


Ursäkta att jag är så tråkig så här på veckans första dag!



Nu har jag bara att önska er att det blir en av era bästa veckor hit tills i ert liv!

 
 
Corina

Corina

7 september 2015 13:16

Ibland får man punka, så är det. Inte mycket att göra åt tyvärr. Bara att bida sin tid så brukar det lösa sig. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

7 september 2015 19:19

Jo, jag fick ett uppslag av radion i dag vad mitt nästa smide ska handla om. Kram!

 
Ruth

Ruth

8 september 2015 15:22

Jag har kommit i en svacka med mitt bloggande, har inget att skriva om som är av intresse och då struntar jag i det. Man behöver inte skriva varje dag har jag kommit underfund med. Du behöver inte beklaga dig du heller om det blir spridda skurar med bloggande.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

8 september 2015 16:01

Nej jag har slutat att skriva varje dag. Tycker det räcker med två eller tre gånger i veckan.
Kram tillbaka till min trogna bloggvän!

 
Flanören...

Flanören...

8 september 2015 16:40

Pausa lite så rinner det till.
Själv har jag, p.g.a fotointresset, alltid dagens bild att ta till.
Egentligen behöver det ju inte heller vara hela uppsatser.
Huvudsaken är att man visar livstecken och skriver om det som känns rätt. Det är så kul att du kommit tillbaka. Har du sålt Hökåsen ännu?
Intressant stavning av Pinoccio.
Är det Norska?
Ha det gôtt
Kjell E

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Bengt

8 september 2015 18:14

Ja hej! Det var länge sen.
Nej. Det är skånska men ärligt talat visste jag inte hur det stavades dumt nog! Vad sluar man med en manlig bloggare. Alla andra av mina bloggvänner blir det en kram?

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

10 september 2015 21:38

Det vore roligt att läsa om din sjuksköterskeutbildning, och jobbet sedan. Som manlig på den tiden var du väl ganska ensam, liksom i yrket när du blev färdig? Hoppas du kommer loss för du har ju sådant flyt i din penna* ;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

10 september 2015 23:19

Det hoppas jag också! för min dotter kräver nog att min livshistoria blir fullständig!
Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards