Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

Min blogg och bloggvänner

Av Bengt - 2 oktober 2015 13:23

 


Bloggvänner har jag för att kunna till dem smida om olika meningar, händelser

 och upplevelser

 Du som är och räknar dig till min bloggvän ska ju inte behöva

 vara överens med mig, utan ge uttryck med en egen och annan mening.

Det gör jag om det är emot mina tankar och mening!

Bloggvänner för att få nöje och trevnad av ta del vad de har i sina bloggar.

 Bloggvänner vill jag ha för jag tror jag har något att ge dem och de mig!

 Vill kunna lära mig något av utbytet bloggvänner emellan!

Vill visa intresse med att kommentera och vidga vyerna.


Jag vill inte ha många bloggvänner för jag vill hinna med  att verkligen få kunna

 sätta mig in i vad mina bloggvänner framför med i ord oc bild,


 Jag har min blogg ”tankesmedja” i  första hand  för mina barnbarns barn i framtiden

 ska kunna läsa om sin gammelfars liv en gång.

 Sedan för andra som råkar titta in i min smedja ska ha nöje av det. Men också

 för att det är både roligt och skönt att få skriva av sig så länge man har lust och orkar.


Är det så att mina smiden inte stämmer överens med någons tankar och värderingar

och därför inte vill ge en kommentar.  Det får då stå för den men jag fortsätter

 att smida om mitt liv och mina meningar  utan att ta hänsyn till, om det är passar.


 Vad trevligt det skulle vara att få träffa bloggvännerna i värkligheten.

 Nästa sommar ska jag nog få träffa en i alla fall .


                                                  


                                                                               
                       
 Ha det nu bra och trivs med ditt liv och jag önskar dig all lycka och en god fortsättning

 med vårt bloggutbyte!

Så var denna vecka också slut medönskan om att ni får en fin helg!



 
 
TantGlad

TantGlad

2 oktober 2015 17:08

För det första så vill jag kommentera din bild. Den gillar jag Värkligen. Men så älskar jag himmelsbilder.
Du skrev intressant om hur du ställer dig till bloggandet.
Jag kan inte säga annat än att jag håller med dig.
Man behöver inte vara ense om allt. Då tycker jag att man smörar om du förstår.
Att bilda egna uppfattningar är äkta som man åxo ska kommentera.
Själv har jag många bloggvänner. Vill ju besöka dem alla men sånt kan åxo vara lite påfrestande. Det tar tid. Tid som man behöver för annat många gånger.

Det är nog bättre att hålla sig till några så man hinner med.
Det blir nog inte lika stressigt då. Och stress är ju inte bra.
Har själv tänkt lite på detta nämligen. Att hålla sig till få bloggvänner som man hinner med.
Jag gillar din blogg. Har ju hittat hit genom vår härliga bloggvän skogsnuvan.
Att träffa bloggvänner i värkligheten är spännande. Man får ju en viss uppfattning hur de är genom bloggen.
Hoppas att du får träffa nån bloggvän i värkliga livet nu.

Tack för ett .....enligt mig tänkvärt inlägg.
Blogga är kul. Och så ska det vara.

En trevlig kväll önskar jag dig.
Kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

2 oktober 2015 18:46

Det finns väl inte mycket mer att säg i ett svar till dig. Har jag fel i tron att du vill vara en av mina boggvänner i fortsättningen. För som du vet gillar jag ju också din blogg!
Kram!

 
TantGlad

TantGlad

2 oktober 2015 19:17

Tack för ditt svar. Det är klart jag i fortsättningen vill ha dig kvar som bloggvän.
Tycker din blogg är intressant.
Har länkat din blogg hos mig.
Kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

2 oktober 2015 19:38

Tack! Du glädjer mig mycket, mer kan jag inte säga!
Kram!

 
wiolettan

wiolettan

3 oktober 2015 11:52

Vacker bild. Men, jag förstår inte hur den har kunnat bli så. Det röda, inte är det väl solen som kastar sitt sken, eller?
Soluppgång, eller månen, nej jag går bet.
Du skriver intressant om bloggen och dess betydelse för dig. Det är ju ofta så att vi skriver för att vi vill delge våra vänner de tankar vi har och det liv vi lever.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

3 oktober 2015 13:41

Det var en bild från min balkong, men jag som du vet inte vad det röda var. Men jag tror det var solen som lyste fram.Jo det är väl så med bloggskrivandet!
Kram tillbaka!

 
Margita

Margita

3 oktober 2015 15:25

Ser nu att du lagt upp mig i dina länkar. Tack för det! :)
Jo, det där med att blogga. Det är verkligen jätteroligt tycker jag.
Självklart ska man kunna ha olika åsikter. Det vore ju för trist annars :)
För egen del bloggar jag för att jag älskar att skriva av mig (även om jag i perioder inte riktigt orkar med bloggen) och om andra tycker om det de läser så blir jag förstås glad. Lite bloggar jag också för familjemedlemmar.
Men jag bryr mig inte så mycket om att hålla mig till några stycken. Hela världen får gärna vara mina vänner...haha...nu överdriver jag lite...nej men, nåt utav det roligaste med att blogga tycker jag är att man kan få kontakt med alla slags människor och i alla åldrar. Det gillar jag. En bloggvän har jag träffat i verkligen, nej två kommer jag på nu...men det skulle vara roligt att få träffa fler även om de som jag haft mest kontakt med slutat att blogga pga att de blivit föräldrar. Vilket jag tycker är ett sunt tecken!
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

3 oktober 2015 15:56

Tänk om du får hundra bloggvänner! Hur ska du hinna sätta dig in i deras bloggar, kommentera och svara?
Jag tror du skulle tröttna på dem och sen svika dem!
Jag har svarat på din fråga om i latin i "En kort religionshistoria"!
Kram på dig!

 
Ruth

Ruth

4 oktober 2015 22:03

Jag är inte den flitigaste bloggbesökare eller bloggare nu för tiden, vet inte vad som har skett.
Har verkligen ett dåligt samvete för detta men hoppas jag kan bättra mig för jag vill inte förlora mina vänner. Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 00:05

Ja vännen jag har saknat dig. Du och skogsfrun har ju varit mina vänner ända sen jag började att blogga! Kram och god natt!

 
Corina

Corina

5 oktober 2015 09:23

Man har de åsikter man har så är det ju och man kan inte tycka lika i allt. Men man kan vara vänner ändå ;) Jag besöker din blogg men jag kommenterar inte alltid, så är det. Din blogg är intressant att läsa, spelar mindre roll om vi delar eller inte delar åsikterna ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 12:29

Så ska det vara vänner emellan att man ska kunna ha sina egna åsikter om saker och ting. Men jag tycker om att få någon sorts kommentar från en bloggvän!
Kram!

 
Margita

Margita

5 oktober 2015 09:55

Jag ser nog bloggandet mer som om att jag är på en stor fest och där träffar en massa människor. Jag kan inte bli vän med alla men ändå prata med många om ditt och datt. Några blir jag mer vän med, andra blir ytliga kontakter och det är ok det också. Man kan ju som sagt inte ha hundra vänner.
Tror inte jag sviker några genom att inte vara så alert inne i deras blogg. Det gör man ju inte på en fest heller där man pratar lite med många. Däremot kan man ju träffa på någon som man fastnar för lite extra och då blir det naturligt mer kontakt.
Däremot svarar jag alltid på alla kommentarer jag får men jag besöker kanske inte deras bloggar mer än en gång.
Kram på dig

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 12:26

Jo så kan man också se på det hela och inte var det något fel med det. Jag titta också in på andra blöggar ibland. Finner jag det har givit mig något så är jag artig nog att ge en liten kommentar.
Kram på dig!

 
skogsfrun på Dal

skogsfrun på Dal

5 oktober 2015 12:48

Trodde att jag kommenterat här men något måste ha hänt när jag skickade. Vi tar det igen;-)

Åtta år har jag bloggat nu, i början varje dag och ibland flera ggr om dan! Nu har det mattats av - hinner inte riktigt med eller så är det huvudet som har blivit tröttare, hehe.
Skrivklåda har jag alltid haft och bloggen blir som en sorts dagbok att återkomma till. Kontakten med folket därute* är spännande och man gör nya bekantskaper även i verkliga livet. Jag har träffat flera av mina bloggvänner och läsare.
En verklig vän har jag haft lyckan att få, vi träffas ganska regelbundet, eftersom vi bor så pass nära varann.

Att du skriver för barnbarnen är berömvärt och uppskatttas säkert. Du tänker väl på att spara epistlarna så de inte en vacker dag försvinner ut i cyberrymden :-)

Kram på dig!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 13:44

Om du skulle sluta att blogga så skulle jag bli mycket ledsen. Du och Ruth har ju varit mina bloggvänner ända sen jag började blogga. Vi borde bli en bloggtriangel, Fast Ruth och du besöker ju inte varann.
Vad menar du med att spara och kan försvinna. Allt vad jag skrivit finns ju bara i bloggen. Nu gör du mig rädd då jag trodde det var en säker plats.
Kram och ha en härlig ny vecka!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

6 oktober 2015 16:25

Ingenting är säkert på internet har jag fått lära mig, och datorn kan krascha. Därför ska man ha en extern hårddisk där man sparar allt man gör. Man kan också lägga sina alster på en cd. Min hemsida, som du länkar till, har webb-hotellet helt enkelt tagit bort så du kan ta bort den länken. Tur att jag sparat den på en CD.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

6 oktober 2015 17:51

Jag har en extern hårddisk. Blir väl tvungen att föra över på den. Men vilket jobb det kommer att bli!
Tack och kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

10 oktober 2015 09:09

Att blogga har gett mig väldigt mycket och jag har bloggare från olika håll i landet och till och med en från Portugal.Jag har nog hållit på i 7 år ungefär och haft besök av några av dom. Två har blivit mina nära vänner Ingrid på Gotland och Eva i Nyköping. Har försökt att utöka mina bloggvänner med några män för från början var det mest kvinnor och nu har jag några unga bloggvänner också

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Bengt

10 oktober 2015 12:32

Det är åtta år sen jag började. Flera bloggvänner har försvunnit. De har slutat att blogg.
En som jag tyckte mycket om har avlidit.
Jag har försökt att få någon bloggvän utomlands men ingen har nappat på min blogg och hört av sig.
Kram och ha en skön söndag!





Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards