Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

EN GODNATTDRÖM!

Av Bengt - 8 oktober 2015 12:09

   

                       

               Det är kväll. Har krupit i säng.

               Månen står högt mot den blå himlen

               Strålar in genom fönstret.

               Innan jag somnar, tänker:

               Mina salvefyllda fingrar smeker varsamt

               över hennes panna och tiningar.

               Ner över kinderna, Haka

               och till slut runt hennes hals.


              Mina händer arbetar på hennes axlar

               Ner över armarna till hennes händer,

               finger för finger.

               Hon vänder sig!

               Hennes rygg får sin beskärda del.

               Lite hårdare på rumpmusklerna

              Låren och vaderna får sitt.

              Hon vänder sig igen!


               Hennes bröst smörjs med ömhet

               Liksom den runda mjuka magen.

              Når så hennes fötter. Ny salva igen

             Ett, två tre, ja det blev tio tår.

             Vristen, upp över smalbenen, så låren.

             Långt upp, händerna stelnar till en stund,

             då  de snuddar vid hennes blygläppar.

              ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


              Väck mig inte!

                                                             


   Borde filat lite mer på det, men håll till godo ändå!


    Önskar er så en vilsam, skön helg!




 
 
TantGlad

TantGlad

8 oktober 2015 19:37

Så duktig du är på att skriva. Jag levde mig Värkligen in.
Det är en konst att fängsla läsaren, men det har du ju lyckas med.
Skriv mera.
Nu ska du ha en jättefin helg. Trevlig framför allt.
Kram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

9 oktober 2015 01:27

Det fans så mycket jag ville säga dig här. Men jag tror inte det är passande utan svarar bara.
Jag fick den kommentar av dig som jag önskade!
Puss och en en min fantasi en jättestor kram!

 
wiolettan

wiolettan

9 oktober 2015 11:20

Du behöver inte fila mer, synd bara, att du somnade sedan.
Det syns på alla zzzzzz.
Trevlig fredag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

9 oktober 2015 11:49

Du får mig nästan att rodna! Men tack för dina tankar och kommentar.Kram

 
Ruth

Ruth

11 oktober 2015 21:57

En fin och kärleksfylld skrivelse av din dröm, synd den inte fanns kvar när du vaknade. Du är en duktig skribent och formulerar orden så varmt och lidelsefullt.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

12 oktober 2015 11:35

Med din kommentar Finns den kvar i mina tankar!

Tack vännen min!

 
gun

gun

12 oktober 2015 21:11

Fint skrivet du kan verkligen fånga än.
Fortsätt med det.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

13 oktober 2015 13:07

Glädjer mig att jag lyckats fånga dig!
Kram på dig!

 
Margita

Margita

13 oktober 2015 18:15

Nu kommer en kommentar som är helt annorlunda än de andras...hoppas du inte tar illa vid dig, men det är kanske min dåliga erfarenhet av män som gör att jag inte tycker om ämnet som du skriver om. Det väcker alldeles för mycket negativa känslor hos mig så därför har jag inte heller kommenterat. Men nu gör jag det och det är för att säga att jag tycker du skriver bra men innehållet gör mig förvirrad och jag tycker som sagt inte om det....
Kram i alla fall :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

13 oktober 2015 18:23

Jättebra svarat och är förståeligt.
Men jag tycker det är väldigt synd att du har så dåliga erfarenheter som gör att du du får negativa känslor av något som rätt kan vara så vackert och fint.
Jag skulle kunnat skriva så mycket om detta men min blogg är inte en "fråga psykologen" Den hjälpen får sökas på annat håll!
Men tack för att du hörde av dig varmed jag här ger dig en varm kram!

 
Margita

Margita

13 oktober 2015 19:27

Jag tycker också att det är synd, det är bedrövligt egentligen. Har ett slags behov av att försöka skriva ner och bena ut vad som hänt mig genom åren, men är osäker om min blogg är det rätta forumet för det.

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

13 oktober 2015 19:49

Nej! Din blogg är inte forumet för detta ämne!
Inte heller andras bloggar.
Men skulle vi setts öga för öga skulle jag hjälpt dig yrkesmässigt och av erfarenhet!
Jag hoppas du får hjälp på något vis. Det är du värd!

 
Margita

Margita

15 oktober 2015 20:38

Tack för de orden! Nej, jag tror inte jag kommer att skriva i min blogg om detta ämne, men bena ut det måste jag göra. Har faktiskt funderat på att gå i nån slags terapi.

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

15 oktober 2015 23:05

Det tror jag också skulle vara bra för dig!
Jag önskar dig all lycka till så du kan se detta från en hel annan synvinkel.
Med det ger jag dig här i fantasin en jättestor varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards