Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Julhälsning

Av Bengt - 20 december 2015 17:43

 

Hej på er, här är jag igen!

Ja nu är det bättre! Har varit hemskt period.,

Tackar er alla här för era kommentarer om min hälsa!

Nu är det Jul så det blir väl inte så mycket bloggande.

Ska nu ägna mig åt att titta in hos er.

Jag har nu till onsdag att bestämma mig för en ny resa.

En vecka via Istanbul ner söderut till kusten där det blir en veckas 

avkoppling.

Men får jag ingen som reser med mig så avstår jag för den resan.

Vill ha någon att dela upplevelserna med denna gång i så fall.


Nu önskar jag er alla en god och fridfull JUL!

 
 
Margita

Margita

20 december 2015 18:36

Jisses det var skönt att höra att du är bra igen!
Som du märker har jag bytt bloggadress, vill pröva nåt mer modernt och den nya plattformen är jätterolig att jobba med.
Hoppas du får en lugn och skön julhelg!
Kram

http://nouw.com/sengasammelsurium

Bengt

20 december 2015 19:38

Tackar!
Jo jag har varit och sagt hej till din gamla blogg.
Den nya tycker jag är krånglig. Tyckte bättre om den gamla.

 
Annika

Annika

20 december 2015 20:46

Så skönt att det är över och att du är tillbaks. Ha nu en riktigt GOD JUL.
Julkramen.

http://www.badtant.bloggo.nu

Bengt

20 december 2015 23:49

Jag önskar dig också en god och fridfull jul.
Stor Kram!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

20 december 2015 21:38

Underbar julbild du bjuder på!
Önskar dig av hjärtat en riktig go och härlig helg
en julkram får du på köpet.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

20 december 2015 23:47

Jag tackar för din julkram.
KRAM tillbaka och ännu större i din blogg!

 
Anki

Anki

21 december 2015 07:12

Härligt att du är på benen igen och redan igång med planering av ny resa :) Nog är det så att resor är ännu trevligare när man har någon att dela upplevelserna med... hoppas nu du hittar sällskap på resan så den blir av.
Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

Bengt

21 december 2015 13:00

Det var när jag fått et ressällskap. men det blev inte så. Om inte mina bloggvänner var gifta så var det många jag skulle vilja resa med jag gillar ju dem alla.
En jul och nyårskram till dig!

 
gun

gun

21 december 2015 19:34

Skönt att läsa att du är på benen.
Synd att du inte hittade någon kompis att resa med.
Själv låter jag som en hostande kråka:)...
Dagisbaciller kan vara ilskna:):).
Önskar dig en riktigt
GOD JUL.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

22 december 2015 12:47

Det var ju tråkigt med din ho0sta nu till jul.
Men önskar dig att det blir en fin jul för dig ändå.
Kram och god jul.

 
TantGlad

TantGlad

21 december 2015 20:51

Visst är det så mycket trevligare att ha ett resesällskap . Man kan ju hitta på lite saker med varandra och så.
Vilken lättnad du är på benen igen.
Underbar julig och vacker bild. Vackert och stämningsfullt att vila ögonen på.

Önskar även dig en riktigt.....

God Jul.!
Stor kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

22 december 2015 12:44

Tänk om du eller någon av mina andra bloggvänner hade
varit ogifta och kunnat haft en trevlig resa med-
Kram och god jul!

 
Alvis

Alvis

21 december 2015 22:02

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.
Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Bengt

22 december 2015 12:50

Det var ju trevligt att du tittade in i min smedja.
Vist ska jag hälsa på hos dig och så önskar jag dig en fridfull och trevlig jul!

 
Margita

Margita

22 december 2015 10:54

Synd att du tycker att min nya blogg är krånglig. Men det är inte alls svårare att kommentera där än på bloggplatsen. Du lyckades i alla fall, jag har sett kommentaren på den nya bloggen. Du gör precis samma som här fast utseendet är annorlunda.
Önskar dig en skön julhelg!
Kramen

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

22 december 2015 12:42

Jag får väl vänja mig med den nya. Men säger ändå att jag tycker bättre om den gamla.
God jul på dig!

 
Corina

Corina

22 december 2015 11:47

Får önska dig en fridefull Julhelg och skönt att du känner dig bättre. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

22 december 2015 12:39

Önskar dig också en god jul. För tidigt medx nyårshälsning!
Kram!

 
wiolettan

wiolettan

23 december 2015 14:45

Härligt att du mår bättre igen. Det är jobbigt att vara så där sjuk, tar nästan all ork ifrån en.
Fint gammaldags julkort.
Önskar dig en riktigt GOD JUL.
Julekram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

23 december 2015 17:10

En god julkram tillbaka!

 
Annika

Annika

29 december 2015 20:11

Ett fint slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

Bengt

30 december 2015 12:17

Ett gott slut och ett gott nytt år önskas även dig!
Kram!

 
Ruth

Ruth

29 december 2015 20:18

Hoppas du har haft en riktig fin jul. Snart är detta året slut, vart tar alla förbrukade år vägen ?
Julen har varit stilla och rolig här i Värmlandsstugan, snö har vi bara lite av, kanske 3 cm.
Önskar dig ett fin år 2016. Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

30 december 2015 12:16

Julen har varit fin.Önskar dig också ett gott nytt år.Kramen

 
TantGlad

TantGlad

30 december 2015 10:42

Hej Bengt!
Tittar in och önskar dig ett riktigt riktigt.........GOTT NYTT ÅR!

Varm TantGlad Kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

30 december 2015 12:14

Önskar dig det samma! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards