Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Nu tänker jag igen!

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

 


Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?

 Alltså ett tredje världskrig!

Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag.

Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, Napoleon och Hitler.

Sen varför inte bara nämna USA;s anfall i Vietnamn, Irak m.m Att USA var i färd med att  inleda ett Tredje världskrig när Sovjet skulle sätta raketer på Cuba. Ett Cuba som anfölls med USA:s hjälp . ETC.

Det som nu utgör dessa mina tankar är följande som fanns att läsa förra veckan:

WASHINGTON (CBSDC / AP) - USA skickar cirka 250 stridsvagnar, bepansrade fordon och annan (Annnan  ??) utrustning till nya NATO-länderna som svar på "Rysslands provokationer." (Vilka provokationer ?)

Försvarsminister Ash Carter berättade CBS News i en exklusiv intervju att USA kommer att permanent stationinera vapen i sju östeuropeiska länder i närheten av Ryssland.

Vapnen kommer att placeras i Bulgarien, Estland, Tyskland, Lettland, Litauen, Polen och Rumänien, , enligt CBS News.(Något Sverige håller tyst om!)   



Då blir väl kommentarer om Rysslands inblandning i Ukraina. Kan man då tänka sig att annars hade USA haft en krigsflotta där i Svarta havet.  Saknas bara det för att Ryssland ska vara helt omringat av fientliga styrker.

För att inte missförstå mig säger jag så här: Jag bor 100 gånger hellre i USA där demokrati betyder pengar än i Ryssland med det system som råder där men som är lika demokratiskt som i de flesta system. Se bara på EU:s demokrati (=folkvälde = folket bestämmer) .


 Kram på er och ha det bra!

 
 
wiolettan

wiolettan

9 april 2016 10:33

Det går ju inte att undvika att tänka och du har säkert rätt i många saker, bland annat detta att det kommer att bli ett tredje världskrig. Allt tyder på det.
Enligt Bibeln ska visst detta sista stora krig komma ifrån öster.
Förstår ej varför människor inte kan tolerera varandra och skippa detta med ha, hat och maktbegär. Och, ondskan, den ondska som finns nu är ju fruktansvärd på vissa platser.

Trevlig helg och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

9 april 2016 13:13

Nog verkar det som många undviker att tänka. Hade jag varit troende som du skulle jag bett om vi har fel i vårt tänkande.
Kram ha en bra helg.

 
gun

gun

10 april 2016 20:45

Ligger något i det du skriver...
Tyvärr!!!
Fattar inte varför människor inte kan hålla sams!
Du får ha en fin vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

11 april 2016 16:04

Ja Gun, Det är ett elände med samsen. Det har ju aldrig rått fred över vår jord. nU ÄR DET VÄRST med IS där nere i arabvärlden.
Kram på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Av Bengt - 20 december 2015 17:43


  Hej på er, här är jag igen! Ja nu är det bättre! Har varit hemskt period., Tackar er alla här för era kommentarer om min hälsa! Nu är det Jul så det blir väl inte så mycket bloggande. Ska nu ägna mig åt att titta in hos er. Jag har nu ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards