Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

En konstiger dröm!

Av Bengt - 8 augusti 2007 16:05


Tänkte skulle ge mig på att smida något i dag.
Vad skulle det då kunna bli?

Varför då inte hur det här bloggandet kan komma in i huvudet på en så man till och med drömmer om dem som är bakom bloggandet.

Således var det en sådan dröm i natt. Vem bloggaren var är dock för er min hemlighet!
Efter jag somnat i natt var DU (en bloggare) väldigt besvärlig.  Varså god här är drömmen som i skrift blir mycket kortare än som det var i drömmen.

Vi hade kommit till Helsingborg och jag skulle visa dig runt i denna vackra stad där jag föddes.
Vid Hälsovägen  finns Sofiakällan intill Öresundsparken kommer vatten från en källa
som inte finns någon annanstans i världen.  Det kommer vatten som är salt på ett spec sätt.
 En massa folk var där och drack och fyllde på i flasker för att ta med sig.Det sägs att det ska vara mycket nyttigt vatten. Besökare från USA har tagit med sig hem på flaskor. Men du vägrade att smaka på vattnet och vi bråkadeför att du vägrade att smaka det allra minsta på det och alla runt om tyckte du var dum som inte ville
smaka sen blev drömmen så tyvärr rörig och osammanhängande och jag mins inte mycket mer av den.
En Dag ska jag berätta om Skåne och  städerna där. Drömmen gav mig inspiration att nämna några ord om Helsingborg som det finns så mycket att berätta om.
Hoppas smidet var till belåtenhet. Men det var vad jag hade att smida idag.

 
 
Stina

Stina

8 augusti 2007 17:30

Haha...Det var en bråkig bloggare du hade med dig.

Kanske var personen inte törstig. Eller så föredrar kanske personen ett sötare slag av vatten....eller så var flaskorna slut...

Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 augusti 2007 19:33

Godkväll Smed. Filifjonkan har bloggat sen 2006 maj månad. Godkänner kommentarerna det gör vi ju själva man måste skriva in koden bara i rutan om den försvinner så backa bakåt bara så har du den liggandes man kan glömma koden då liksom försvinner den,, så jag ser när du varit inne inga kommentarer går förbi och rätt ut samma som hos dig säger godnatt med vet inte när jag kommer ut nästa gång för vädrets skull. Sådana drömmar du haft..skrattar

http://filifjonkan-se

 
Pialotta

Pialotta

8 augusti 2007 23:13

Drömmar ja det skrev jag oxså om häromdagen.. visst känns det underligt att vakna upp mitt i en dröm och som du skriver oftast är de en aning röriga..
ha de gott i smedjan:-)

http://kafferasten.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 augusti 2007 23:30

Såg ditt anrop...fnissar just nu är det tyst sen ca en timme i alla fall kanske är det över nu hoppas på det i alla fall.
Godnatt med dig Smed.

http://filifjonkan-se

 
skogsfrun

skogsfrun

9 augusti 2007 09:57

Ja inte kan det ha varit en skogsfrun du hade med dig i drömmen;) hon är nyfiken av sig och hade säkert tagit en kallsup*;)

http://barasaras

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

9 augusti 2007 12:12

Man kan drömma så tokigt, så hälften kunde vara nog...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Trolltyget

Trolltyget

9 augusti 2007 13:38

Och inte var det mej hller du hade på promenad nerför/uppför hälsovägen... Jag är på tok för nyfiken och dessutom älskade jag att dricka det vattnet som barn. Så det så... Dröm vidare

http://mrlns.blogspot.com

 
Ella

Ella

9 augusti 2007 20:48

Men det är ju inte snällt att inte tala om vilken bloggare.

http://livetefter.blogspot.com

 
Smeden

Smeden

9 augusti 2007 21:05

Men Ella då! Vi får inte avslöja oss så,vad tror du då de andra säger? Jag har ett svagt minne att det kunde vara du, men drömmar blirju helt suddiga och försvinner snart ur minnet!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Ella

Ella

9 augusti 2007 21:30

Ha ha, men det skulle du svarat vem som helst juh!

http://livetefter.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

10 augusti 2007 08:42

(ofta finns ju dysterheten i betraktarens öga)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards