Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Redan dags för vårbrasa?

Av Bengt - 9 februari 2008 14:41





Precis somnat! 


Härom natten väcktes jag åter efter en timmes sömn.

Det var det ett väldigt smällande. Som pistolskott!

Vad var det som lyste upp utanför ?  var det gangsterkrig.

Drog upp persiennen ! Stora lågor slog upp några meter från fönstret. Pistolskotten var åtta däck som exsploderade.

Som så många gånger tidigare så var det bilar som brann.Något som händer här då och då liksom lite ofta runt om i 08 området.Öppnade fönstret och fick en bra bild på det . Så behöver jag ju inte vänta till valborg föratt få en bra brasbild. Blir förståss lite konstig datum på majbrasan. ( Upptäcker att det står 2006. Måste ändra på kameran, förstår inte hur det kunnat ändrats hade 2008.)


I morgon söndag håller jag fritt från smedjan varmed jag önskar er en trevlig lördagskväll och en trivsam, upplevande söndag varmed jag återkommer på måndag! Kram!

 
 
Solvarm

Solvarm

9 februari 2008 17:15

Hej Bengt!

Det var en redig brasa det du.

Jaha det är här du är, jag hittade dej hos frump. Nu tänker jag lägga till din länk, på min blog, hoppas att det är ok, så jag hittar dej.

Läste du mitt mejl, ang vädret i Tossa?

En solvarm kram kommer här från Irene

http://solvarm.blogspot.com

 
Frump

Frump

9 februari 2008 19:06

Oj då, vilken brasa... tur att du inte blev drabbad! Förstår inte hur människor tänker, eller inte tänker snarare...

Ha en trevlig lördagskväll, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

9 februari 2008 21:44

Hej vännen min!
Hujeda mig.... Vart tar världen vägen igentligen. Tur att du inte drabbades mer än av dålig sömn denna natt. Kunde ju ha mist dig juuu. Å det vete fasen om vi som står dig nära hade klarat av.

Tack för underbara värmande & stöttande ord i min blogg. Du är otrolig på att lyckas få en annan att må bra.
Varm kram kommer här!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

9 februari 2008 22:27

Vilka tokstollar det finns.. bevare mig för att bo med sådana tokar omkring sig. Nää, tacka vet jag skogen. Här håller vi original reda på varandra. Det enda som väcker oss är tranornas trumpetande och fåglarnas sång, när de är på gång.
Ha en skön helg. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 februari 2008 22:36

Ujjja, ser nästan ut som Norrsken, näää skall inte dumma mig, det är ju vidriga lågor som lyser upp i nattens mörker. Inte trevligt, fyannemig !
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

10 februari 2008 00:13

Jösses det verkar otäckt tycker jag..ruskigt...att vakna till en stor brand...
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christina

10 februari 2008 09:31

Oj så vilt det går till....
Tack vännen för din omtänksamhet..
Kramkram

 
skogsfrun

skogsfrun

10 februari 2008 10:36

Men visst är de lite galna de där 08-orna!;) men det var ju -06 sa du. skogsfrun tror det var 007;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
corina

corina

10 februari 2008 18:36

Vilken himla tur att ingen här hos mig är lagd åt bileldarhållet:) Snacka om uppvaknande!De är inte riktigt kloka de där 08-orna (som Obelix skulle ha sagt)!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
corina

corina

10 februari 2008 19:15

Mycke på en gång:) Jodå dotterns springmask är borta(tack och lov).Arbetar som skötare,på en sjukhemsavdelning för dementa.Är aktiv i centern sedan ett tag,fast inget stort uppdrag just nu.Psp är ett grafikprogram (Paint Shop Pro).Gör grafiken till min hemsida och redigerar mina fotografier bland annat.Titta in på min hemsida (www.corina.se),där finns gott om det jag pysslar med i just paint shop pro (psp).Tack för besöket förresten och önskar dig en fortsatt trevlig söndag kväll!

http://wanilla.bloggagratis

 
Alle

Alle

11 februari 2008 00:27

Godnatt och kram från mig ....

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

11 februari 2008 00:55

Nope, inget nytt innan sovdax. Har kommenterat dig på lördagens inlägg hos mig. Får avsluta med den obligatoriska Godnattakramen !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards