Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

En mörderdeska????

Av Bengt - 9 mars 2009 21:55

Syrenknoppar!

  

 

I lördags var jag nästan helt bra, så plötsligt sitter jag nu nackstel med mycket smärtstillande för att kunna smida något åt er som i dag är intressant!

 

En läkare blir häktad.

 

Här smider jag i egen kunskap och erfarenhet!

  

Att folk häktas är väl inget konstigt i sig, men när det är åklagaren som mot den misstänkte

vilja får häktningsbegäran ske inför lykta dörrar. Alltså censur på okända grunder då får man

allt dra öronen åt sig. Makt och maktmissbruk av åklagare är numera allt för välkänt.

Dessutom upphör häktningen innan det kommer upp i Hovrätten där det kanske inte blir beviljat under lykta dörrar.

Ser man då på allt även om det är så minimalt som möjligt av vad som framkommit och med min vetskap om dylika förhållanden blir man ännu mer misstänksam om  saken och när man ställer dessa frågor.

1.. Varför sker inte som vanligt är ett vittne före eller i samband med anhållandet utan ska ske efter att den brottsmisstänkte är häktad?  (Det skulle inte vara första gången ett vittne påverkats att vittna på ett vist sätt!)

2. Hur kommer det sig att rättsläkaren gör en undersökning om mängden smärtstillande medicin när dödsorsaken var att genom ett team beslutats att avstänga respiratorn? 

 3. Hur är det möjligt att läkaren på egen hand utan flera inblandade skulle kunna ge en för stor dödande dos morfin med vad som här nedan då gäller?

Det är en sjuksköterska som har hand om medicinskåpen där läkare inte har tillträde.

Varje droppe morfin antecknas noga av vad som tas ut av den sköterska som tar ut den.

Den mängd och sorts medicin som ges en patient skrivs dels in i journal av läkare dels i sjuksköterskans behandlingsberättelse. Det är ovanligt att medicin gives av läkare utan är sjuksköterskans uppgift enligt läkares ordination att tillföra patienten den, som dessutom givande sjuksköterska ska ifrågasätta om det är en rimlig ordination.

 Hur blev rättsläkaren inblandad då i detta fall som ovan sagts och misstankar om mord eller dråp uppstått mot läkaren?

 

Kan det hela bero på att denne läkare varit obekväm på något sätt och som aldrig kommer att framkomma men som jag har god erfarenhet av kan få sådana följder som försök att sätta dit den obekväma personen??????????

 

Jag påstår ännu inte att det är ett rättsövergrep. Man får följa utvecklingen av det hela först!

  

Den nya veckan är fylld med önskan hos mig att det blir en underbar vecka för er, KRAM!

 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

9 mars 2009 23:19

Härligt att vi snart kan sniffa syrener.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Alle

Alle

10 mars 2009 00:00

Tungt ämne för trötta mig! Återkommer i morgon...Natt kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

10 mars 2009 08:35

Lite för tungt för mig också just nu...
Trevligt att du skrev i min blogg i alla fall!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 mars 2009 09:27


Hur skall detta målet sluta ? väldigt tyst i radio och press om förhören.Något lurt är det tror jag. Skall bli intressant och se hur detta skall sluta.

Kram och krya på din nacke !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

10 mars 2009 09:39

Ja nu är hon ju släppt, vi får se hur det går. Att stänga av livsuppehållande funktioner i hopplösa fall är väl inget ovanligt?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
nettan

nettan

10 mars 2009 09:39

WOW har du redan fått knoppar
ojoj snart är våren här
får nog ta mig ut i min trädgård och kolla mina träd idag :-)

http://trollsystern.blogspot.com

 
Corina

Corina

10 mars 2009 14:51

Ditt resonemang här tål verkligen att fundera över ! Har överlevt min första vaknatt:) Hoppas det fortsätter att fungera. Kramen !

http://alltingochingenting.corina.se

 
kurrelina

kurrelina

10 mars 2009 15:05

Välkommen tillbaka till bloggandet, har verkligen saknat dig.
Jo du vårt rättsväsende är nog inte det allra bästa tyvärr och jag håller verkligen med dig om maktmissbruk.....usch hur ska detta fortsätta...
Men här kommer en varm välkommen
KRAMENMJAMEN till dig

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 mars 2009 20:33

Åh syrenerna är på g hos dig, här med fast inte så långt som dina. Ja den här historien undrar man ju vad som ligger bakom men det kommer väl fram snart. Det finns ju en Vatikanhistoria visavi en 9årig flicka med som gör att man blir vansinnig. Krya på din nacke

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards