Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Klart med bredbandet!

Av Bengt - 15 mars 2010 22:38

  



Hej på er alla!



Nu har jag äntligen fått rätt på min dator! Det har varit en hel del strul med det nya bredbandsbolaget och installation av det trådlösa systemet.


Först vill jag tala om till er som har min mailadress  att istället för comhem ska det stå tyfonmail.se!


Sen tackar jag för alla kommentarer jag fått under tiden jag inte haft någon kontakt via min dator.

Det kommer kanske nu att bli sparsamt med bloggandet. Har fått speciella bekymmer som jag kommer att tala om senare, men inte nu.

Har en massa arbete framför mig också.

Måste ta bort och lägga om telefonkablar ta bort de gamla datorkablarna och alla har jag inlagda i lister som jag då måste ta väck och lägga nya.

Huset ska ju isoleras och målas m.m så balkongen måste rensas från allt. Det ska bli en ny balkong. Då jag borrat hål i en vägg och lagt utkabel för kontakter och belysning måste även allt det bort.

Men då hörs vi igen men kanske lite sparsamt en tid framöver!


Hoppas ni fortfarande kan kalla er för lyckliga och önskar att ni har det riktigt bra och att lyckans sol framöver kommer att skina på er. Kram!


 
 
Ruth

Ruth

15 mars 2010 23:24

Så härligt att få ett trådlöst bredband, då fattas det bara en bärbar dator. Började undra varför det dröjde innan du hörde av dig igen, men nu var du här. Då har du lite att pyssla med när det är så mycket som skall fixas och donas med. Jag väntar, går det för länge så undrar jag varför, så kika in och tala om att det är bara bra.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 mars 2010 23:28

Godkväll Smed. m Välkommen tillbaka då Ja jag började fundera vart du tagit vägen nu nästan men skönt du fått ordning på ditt datande,Ja förändringar i boendet med sladdar och grejor tar sin tid med så man får ju prioritera det som är viktigast just för tillfället, Hoppas det löser sig till det bästa Ha det så bra och godnatt med dig kram

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

16 mars 2010 06:39

Grattis till bredband, nu blir det väl riktig fart på bloggandet;-)
Det låter smart med sladdar i väggen, ormbona är inte roliga när något strular och man ska hitta rätt i spaghettin;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

16 mars 2010 08:19

Oh vad jag saknat dig men jösses så mycket du har att göra, kan tro du känner dig lite stressad men när allt är klart blir det nog bra.
Ha nu en fin dag och ta det lugnt, Rom byggdes inte på en dag.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 mars 2010 09:29

TisdagsMorrn... Smeden är på min bloggrunda Solsken idag och redan + 1 grad tror det blir en kalasfin dag hoppas detsamma hos dig,Kram

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

16 mars 2010 09:38

Har funderat vars du tagit vägen igen...Trevligt med livstecken från dig.
Toppen med trådlöst bredand!
Ser att du har mycket omkring dig Bengt. Hoppas allt löser sig så hörs vi så småningom.

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

16 mars 2010 10:05

Bredband hit och bredband dit!
Förstår Dig, vi har allt detta framför oss pga. flytten nu i april!
Det ska bli en bärbar (trådlös) även här........ev. följer gamla masiken med för säkerhets skull.
Hoppas Du blir nöjd med bredbandet nu.......och utan sladdar, skönt!
Ha det gott i mindre damm.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Dottern som försöker vara lite rolig

Dottern som försöker vara lite rolig

16 mars 2010 19:39

Är det där fotot från det där stället man kan få en fika under 3 kronor ,)

http://blogg.marlenes.nu

 
Corina

Corina

16 mars 2010 19:41

Å så bra att höra av dig igen. Man blir lite fundersam när ens vänner plötsligt tystnar, ganska orolig blir man att något allvarligt hänt....vad skönt att bredbandet är klart i alla fall. Lät som en massa arbete som du har framför dig. Man bloggar när man har tid och lust tycker jag. Kramis vännen !

http://corina.bloggplatsen.se

 
smeden

smeden

16 mars 2010 21:47

Hej du roliga dotter! Vill man ha fika undertre kronor så får man ta med sig det hemmifrån.
Men vet du inte att de fick tre kronor över när de byggde statshuset?

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

18 mars 2010 09:19

Så skönt att det bara var jobb i hemmet som höll dig borta från att göra smide. Nyinstalleringar tar tid och det tar ju även tid att få bort allt gammalt också. Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards